ALT smaker grusomt!!

Terne

Rugeklar!!
*MIA*
Maiblomstene 2016
Novemberlykke 2018
hva skal jeg gjøre? Det begynte i dag. Det meste smaker normalt eller litt mindre enn normalt til å begynne med, men så følger en uendelig ekkel smak i munnen som bare ikke går vekk!

Utrolig ekkelt! Noen som har eller har hatt det slik før?

Nå har jeg snart smakt på alt godt jeg kommer på, siste som står igjen er tannpuss og det MÅ JO hjelpe?

Buuuuuu
 
Sånn hadde eg det sist alt avsolutt alt smakte leverpostei!!!' Og sånn var da tom uke 25 .. Denne gangen e da ikkje sånn - løgne greier!!
 
Vann er det eneste som ikke får meg til å krøkes.

Skive med ymse pålegg, saft, Pepsi max, kaffe, te, potet, laks, rømme, is, snickers, firkløver, tannkrem, rømmegrøt, fiskeboller, yoghurt

Særlig SØTT er ille, syrlig også. Salt er ikke så aller verst. Smakte noe fenalår (er man desperat så er man desperat) og det var det eneste jeg har spist i dag som jeg ikke ville spytte ut.

Men det kan man jo ikke leve på, særlig ikke som gravid :-(

Fikk anbefalt sink. Rekker ikke apotek i dag, men kanskje i morra...
 
Den smaken du beskriver har jeg hatt i alle mine 3 svangerskap :( Det er så grusomt!! Denne gangen kom den ikke før nesten i uke 9 så jeg er veldig spent på når den vil forsvinne. Isbiter og salt i munnen hjelper litt.
 
Uff hvor lenge varte det de forrige gangene da?

Jeg har jo fortsatt et lite håp om at det har med halsbetennelsen min å gjøre, den har lagt og murret siden midten av juni (pollenutløst?).

Merkelig at fremst på tungen funker alt som normalt, men bakover og på siden (der den andre nerven tar over smakssensorikken) er enten søtt og surt slått ut, eller bittert forsterket i massevis...

Så langt funker:
Farris og vann
Kaffe, selv søt iskaffe!
Fenalår
Rømme
Potet
Egg
Skive
Smør
Usøta rømmegrøt
Avocado

Dvs de smaker ca normalt, ikke mye ekkel ettersmak.

Har også tatt sink i dag, skylt med sinkholdig munnskyllevann og med corsodyl. Dette må snart gi seg.

Så kan det jo kanskje hjelpe fremtidige googlere....
 
Jeg levde på go morgen yoghurt ene svangerskapet og med jenta så takla jeg ikke rødt kjøtt, fisk smakte greit men klarte ikke tilbrede da det luka illemen man finner løsninger. Knekkebrød og kjeks er lurt. Salte ting har hjulpet meg i sllefall
 
Back
Topp