Alt smaker feil

ECB

Glad i forumet
i går var mannen på julebord og jeg hadde klargjort meg for alenekveld hjemme.
Mannen kjøpte inn potetgull, cola, sånne sjokoladekongler(julens svar på påskeegg i lilla kartong) og masse annet godt.
Når jeg hadde fått barna i seng fant jeg fram handarbeid, serie på tvn og alt det gode jeg hadde liggende.
Skuffelsen var stor når alt smakte feil. Potetgullet smakte middagspotet og sjokoladen måtte jeg spytte ut. Eneste jeg klarte å få ned var colaen.
Alt var feil :(
Andre som har fått endret smaksløkene?

Uff så kjedelig :wtf: typsik det når man virkelig har satt seg til for å kose seg litt ekstra? Har ikke merket noe selv enda, men får lyst på litt andre ting enn jeg pleier innimellom bare :p

Uff så kjedelig :wtf: typsik det når man virkelig har satt seg til for å kose seg litt ekstra? Har ikke merket noe selv enda, men får lyst på litt andre ting enn jeg pleier innimellom bare :p
Ja det er typisk. Har gledet meg lenge til det. Jeg er et slikt menneske som elsker alene tid.
Fikk kost meg selv om alt smakte feil :)

i går var mannen på julebord og jeg hadde klargjort meg for alenekveld hjemme.
Mannen kjøpte inn potetgull, cola, sånne sjokoladekongler(julens svar på påskeegg i lilla kartong) og masse annet godt.
Når jeg hadde fått barna i seng fant jeg fram handarbeid, serie på tvn og alt det gode jeg hadde liggende.
Skuffelsen var stor når alt smakte feil. Potetgullet smakte middagspotet og sjokoladen måtte jeg spytte ut. Eneste jeg klarte å få ned var colaen.
Alt var feil :(
Andre som har fått endret smaksløkene?
Jaaa. [emoji853] jeg hadde kjøpt favoritt chipsen min igår, og den smakte ikke godt i det hele tatt!
Samme med favoritt brusen... cola zero med sitron smaker nå som oppvaskesåpe. [emoji22] Det er skikkelig nedtur!

Ja.

INGEN mat smaker godt nå. Jeg gar virkelig aversjoner mot ALL mat hele dagen. Det er forferdelig. Var sånn forrige graviditet også, men nå er det enda verre. Når jeg ikke er gravid er jeg nesten et matvrak: elsker alt av mat. Koser meg med god mat og det er en stor del av livet mitt å lage god mat og innimellom gå ut og spise.

Graviditeten tar fra meg alt det. Det er som en slem spiseforstyrrelse. Når jeg spiser spiser jeg sakte og tvinger i meg maten. Blir mer og mer kvalm for hver bit, så er det alltid åpent om jeg kaster opp etterpå eller ikke. Kaster opp annenhver dag ca. Men da gir det seg ikke før jeg har tømt magen helt.

Føler med deg, altså. Det er helt sjukt at smaksløkene endret seg sånn. Jeg takler ikke dagligvarebutikker, restauranter/kafeer heller. Generelt ikke steder det det selges/inntas mat.

Er ekstremt sulten hele tiden, men når jeg spiser smaker alt kjedelig... savner å kose meg med kaffekoppen om morgenen, nå smaker det helt forferdelig...

Jeg har gått å vært kvalm i to uker nå, ingen matlyst, og mange av tingene jeg har lyst på smaker ikke godt lengre.
Kokt egg f. eks smakte ikke godt, heller ikke skolebolle.
Har selvfølgelig veldig lyst på fenalår og øl pølse (chili snack), er typisk siden jeg ikke kan spise det
Skulle spise på Mexicana med svoger, søster og mamma i dag, bestilte meg en liten nachos tallerken, smakte ikke godt i det hele tatt, fikk ikke i meg 1/4 en gang.

Jeg har gått å vært kvalm i to uker nå, ingen matlyst, og mange av tingene jeg har lyst på smaker ikke godt lengre.
Kokt egg f. eks smakte ikke godt, heller ikke skolebolle.
Har selvfølgelig veldig lyst på fenalår og øl pølse (chili snack), er typisk siden jeg ikke kan spise det
Skulle spise på Mexicana med svoger, søster og mamma i dag, bestilte meg en liten nachos tallerken, smakte ikke godt i det hele tatt, fikk ikke i meg 1/4 en gang.

Å nei o.0 det gikk akkurat opp for meg at jeg ikke kan spise fenalår. Hormonene løper løpsk og tårene presser på. Bokstavelig talt. Har gledet meg til fenalår leeeenge. Det er høydepunktet med julen for meg. Kan godt spise et helt lår alene.

Ja.

INGEN mat smaker godt nå. Jeg gar virkelig aversjoner mot ALL mat hele dagen. Det er forferdelig. Var sånn forrige graviditet også, men nå er det enda verre. Når jeg ikke er gravid er jeg nesten et matvrak: elsker alt av mat. Koser meg med god mat og det er en stor del av livet mitt å lage god mat og innimellom gå ut og spise.

Graviditeten tar fra meg alt det. Det er som en slem spiseforstyrrelse. Når jeg spiser spiser jeg sakte og tvinger i meg maten. Blir mer og mer kvalm for hver bit, så er det alltid åpent om jeg kaster opp etterpå eller ikke. Kaster opp annenhver dag ca. Men da gir det seg ikke før jeg har tømt magen helt.

Føler med deg, altså. Det er helt sjukt at smaksløkene endret seg sånn. Jeg takler ikke dagligvarebutikker, restauranter/kafeer heller. Generelt ikke steder det det selges/inntas mat.
Jeg sliter maks med å gå inn på kjøkkenet. Bare det å åpne kjøleskapet er grusomt. Er ikke så kvalm akkurat nå, men total avsky for allt av mat

Å nei o.0 det gikk akkurat opp for meg at jeg ikke kan spise fenalår. Hormonene løper løpsk og tårene presser på. Bokstavelig talt. Har gledet meg til fenalår leeeenge. Det er høydepunktet med julen for meg. Kan godt spise et helt lår alene.

Kjenner at det å måtte stå over spekematen i jula er kanske kjipt... :( Hører lissom med!!! Arg...
(Vet det er verd det og alt det der ;) )

Jeg savner røykalaks.

Jeg er kvalm store deler av dagen og natten, blir kvalm av å spise også..

Jeg er i utgangspunktet veldig glad i mat, men ingenting er kjempegodt lengre.

Det kjipe er at jeg reiser mye med jobb for tiden, men ingenting av hotellfrokosten frister. Sitter nå og stirrer på en skål havregrøt

For å si det slik, 2. Trimester blir veldig velkommen :p

Jeg savner røykalaks.

Jeg er kvalm store deler av dagen og natten, blir kvalm av å spise også..

Jeg er i utgangspunktet veldig glad i mat, men ingenting er kjempegodt lengre.

Det kjipe er at jeg reiser mye med jobb for tiden, men ingenting av hotellfrokosten frister. Sitter nå og stirrer på en skål havregrøt

For å si det slik, 2. Trimester blir veldig velkommen :p
Enig der. Håper bare kvalmen gir seg i andre trimester. Er første gangen jeg er så kvalm. Tidligere graviditeter kunne jeg bli dårlig av enkelte typer matlukt. Nå er jeg konstant kvalm og klarer absolutt ingen lukter.

Jeg sliter maks med å gå inn på kjøkkenet. Bare det å åpne kjøleskapet er grusomt. Er ikke så kvalm akkurat nå, men total avsky for allt av mat

Er enig i at den totale avskyen for mat er verre enn kvalmen, for sistnevnte kommer og går

Laget middag i dag, men orket ikke spise noe særlig selv pga kvalme og middagen luktet ikke noe godt.. :hungover:

Laget middag i dag, men orket ikke spise noe særlig selv pga kvalme og middagen luktet ikke noe godt.. :hungover:
Samme her. Drakk ca 1 liter vann mens jeg sto å stekte pølser. Klarte ikke å spise noe særlig middag. Har nå kjøpt meg agurk og paprika slik at jeg kan lage meg smørbrød.

Men hvordan klarer dere å få i dere mat som monner? Alt jeg har lyst på er karbohydrater; syrlige frukter og ris/pasta/poteter. Jeg spiser litt nøtter til. Siden like før helgen har jeg brukt Postafen før hovedmåltidene og fått i meg litt mer, men fremdels så lite at jeg er sliten hele dagen og ikke klarer å gjøre noe fornuftig. Hva gjør dere andre?

Back
Topp