Alt mitt er ditt?

Inmari

Gift med forumet
Dette blir veldig feil for meg. Det må jo bety at vennene/venninnene dine ikke kan regne med at de bare betror seg til deg det da, hvis det er fritt fram for mannen din å lese dine private mail/meldinger osv...? Er det normalt at man deler alt, inkludert venners privatliv med sin kjære?

Er noe som heter slette tast da[8|]

Det trenger jo ikke være snakk om store hemmeligheter da. Man forteller jo en del over SMS som man ikke nødvendigvis er så interessert i at andre skal få fullt innsyn i uten at man er nødt til å presisere det. Det er noe som heter integritet...

Her deler vi alt.
Da mener jeg mine penger er sambo sine og omvendt, min post er sambos post og omvendt, min mobil er sambo sin og omvendt.

Når det kommer til personlige ting/hemmeligheter fra venninner er ikke dette noe jeg får vite via tlf uansett.
Hvis personen vil at jeg ikke skal si noe til noen sier jeg selvfølgelig ikke noe.

En venninnes problem har ingenting med at alt mitt er ditt...for dette har ingenting med mitt og samboers forhold å gjøre.

Men alt som har med penger, regninger, hus, bil, post osv - det er noe som jeg kan si at alt mitt er ditt til.

vi har våre ting som er mitt er mitt og ditt er ditt, også har vi resten som er vårt.....har ikke noe hemmelig på telefonen, facebook, nettby, mail ell slik - men d er deilig å ha litt privatliv selv om man er i ett forhold synes jeg da. Sambo er akkurat lik, så jeg sjekker ikke hans og han sjekker ikke mine ting, sånn er d bare her i huset!

vi har våre ting som er mitt er mitt og ditt er ditt, også har vi resten som er vårt.....har ikke noe hemmelig på telefonen, facebook, nettby, mail ell slik - men d er deilig å ha litt privatliv selv om man er i ett forhold synes jeg da. Sambo er akkurat lik, så jeg sjekker ikke hans og han sjekker ikke mine ting, sånn er d bare her i huset!

Ja, det er sånn jeg mener det bør være. Har ingenting å skjule jeg heller, men hadde blitt virkelig sur om han hadde lest igjennom meldingene mine. Gørrkjedelig lesning ville det vært, men det er ikke det det handler om.

her deler vi alt.. Ser ikke på det som noe negativt.. Om en venninne betror seg til meg så syns jeg det er ganske deilig å snakke med sambo om det for å døyve ting.. Han sier jo ikke noe videre uansett.. Ting vi snakker om blir mellom oss to.. Der stoler jeg 200% på min kjære..

Det hadde jeg ikke akseptert av mine venniner. Det var jo ikke han jeg ville betro meg til.

Om man f.eks har et yrke hvor man har taushetsplikt er det straffbart å dele informasjon med nære familiemedlemmer.

Hvis det er noe som en veninne hadde sagt til meg på sms som ikke sambo skulle vite så er det bare å slette meld[;)] 

Nei da, det er ikke sånn det fungerer... Alt mitt er mitt, og alt sambo sitt er vårt!

Hehe, bra deal[:D]

mener at æ ikke kan nekte min kjære å lese mail eller sms på mobilen min men at man ska kunne respektere at noe er privat og stole på hverandre.. er sikkert 2 år siden jeg var å rota på min kjæres telefon[8D] å an rører aldri min utenom for tull sånn før jul for å se om an kan finne ut å an får og slikt[8D]

ORIGINAL: arquinne

ORIGINAL: Inmari

Dette blir veldig feil for meg. Det må jo bety at vennene/venninnene dine ikke kan regne med at de bare betror seg til deg det da, hvis det er fritt fram for mannen din å lese dine private mail/meldinger osv...? Er det normalt at man deler alt, inkludert venners privatliv med sin kjære?

Altså; hvis man skal betro noe som er så hemmelig så er vel kanskje ikke sms eller mail så veldig lurt?

Sign. Å sende noe hemmelig på sms virker jo bare dumt. Både mannen min og jeg, og flere av vennene mine, har forresten mobiler der meldinger vi får kommer opp på skjermen, og blir stående der til de er lest. Ville aldri falt meg inn å sende en privat melding til mannen min en gang, tenker at det like gjerne kan være en kollega av ham som tilfeldigvis leser den hvis han går forbi der mobilen ligger når meldingen kommer.

quote:

ORIGINAL: arquinne

quote:

ORIGINAL: Inmari

Altså; hvis man skal betro noe som er så hemmelig så er vel kanskje ikke sms eller mail så veldig lurt?

Sign. Å sende noe hemmelig på sms virker jo bare dumt. Både mannen min og jeg, og flere av vennene mine, har forresten mobiler der meldinger vi får kommer opp på skjermen, og blir stående der til de er lest. Ville aldri falt meg inn å sende en privat melding til mannen min en gang, tenker at det like gjerne kan være en kollega av ham som tilfeldigvis leser den hvis han går forbi der mobilen ligger når meldingen kommer.

Det trenger jo ikke være snakk om store hemmeligheter. F.eks kan det bare handle om en liten konflikt ei venninne har med mannen sin, eller med sjefen på jobben sin... Men uansett hvor liten og ubetydelig "hemmeliheten" er, er det ikke alt man ønsker at alle får vite.

her er alt mitt hans og og omvendt:)

Et konkret eks på ei melding jeg har fått av ei venninne:

"Sorry, blir litt forsinket for jeg må til legen. Er gravid og det er litt problemer ang dette" (Hun hadde blødinger, men alt er bra)

Det er ikke en åpenbar hemmelighet, men uten at jeg har spurt henne, vet jeg jo ikke om dette er noe hun ønsker å dele med min mann. Ego; jeg sier ingenting til han om dette. Jeg tenker ikke at jeg burde slette meldingen, for jeg tar det som en selvfølge at det blir respektert at dette er min private mobil...

Et konkret eks på ei melding jeg har fått av ei venninne:

"Sorry, blir litt forsinket for jeg må til legen. Er gravid og det er litt problemer ang dette" (Hun hadde blødinger, men alt er bra)

Det er ikke en åpenbar hemmelighet, men uten at jeg har spurt henne, vet jeg jo ikke om dette er noe hun ønsker å dele med min mann. Ego; jeg sier ingenting til han om dette. Jeg tenker ikke at jeg burde slette meldingen, for jeg tar det som en selvfølge at det blir respektert at dette er min private mobil...

Så var det denne rettskrivingen da... Ergo*[;)]

Nei!

Alt mitt er ikke ditt, og alt ditt er ikke mitt!

Jeg er veldig for både privatliv og muligheten for å ha sine hemmeligheter! ALT må ikke deles, og jeg synes det er spesielt at noen forventer å ha full tilgang til partnerens mail/meldinger og facebook.

Da grenser det mot overvåking/kontrollering i mine øyne.

Vil si at det meste skal deles..!

Men i et slikt forhold så skal man respektere partneren og ikke missbruke tilliten.. Selv om man får lov å se på tlf til sin partner betyr det ikke at man på død og liv faktisk skal sjekke den.. Om man vet passord og lignende så behøver man ikke bruke den heller.
Om man får vite en hemmelighet så MÅ man ikke si den vidre, man skal og kunne være fortroelig med sine venner...! Hadde min partner sagt at, *jeg så "grete" sammen med en fyr i går kveld som ikke var "Jens"*, så kunne jeg fortalt litt av hva som skjer... Tror ikke jeg ville sagt noe med mindre han hadde spurt og virkelig var interessert[:)]

Godt å vite at det er noen flere som tenker slik.

Syns der er håplaust med folk som skal dele ALT. Det eg deler med vennindene mine, og som dei forteller me og som skal holdast hemmeleg, det er hemmelig. Syns det er respektlaust å love ei venninde å holde tett, men så spring ein til typen og forteller [:'(] Har opplevd det sjølv.. blir dritskuffa.

jeg er litt sjokkert her...driver dere og sjekker tlf/mld til mannen/samboeren/kjæresten? Og leser mailen hans? Jøss! Hvorfor det? Kunne ALDRI falle meg inn å snoke og snike og lese hans mld/mail/brev!!

Back
Topp