alt med måte

*Perlemor*

Gift med forumet
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4002422.ece

Gammel diskusjon, og sikkert mange sterke meninger her!

Men jeg synes det er fint at noen sier ting på en litt mer moderat måte enn de som sier at man ALDRI skal drikke alkohol med barn!
Vi tar oss gjerne et glass vin til middagen på nyttårsaften, selv om ungene sitter ved siden av oss. Kan til og med finne på å ta oss kaffe med Bailies i senere på kvelden...Når vi er på ferie, det samme. Har overhode ingen betenkligheter med å ta oss en øl til maten selv om vi spiser med ungene. Tror overhode ikke de blir skremt av vår oppførsel etterpå.

Alt med måte! [;)]

Jeg drikker ikke sammen med ungene. Men jeg liker verken vin eller øl, og føler det blir litt for meget å dra fram vodkaflaska når ungene er våkne, hehe. Det drikker jeg for å bli full, ikke for å kosedrikke.
Hadde jeg likt øl eller vin, så mulig saken hadde vært annerledes. Sambo kan ta 1 øl på lørdagene, men han venter til ungene har lagt seg. Vi begge har alkoholikere (noen tørrlagte, noen definitivt ikke tørrlagte) i familien, og begge er nok litt småprega av det.

Kan nok tenke meg at man har et litt annet forhold til alkohol om man har alkoholikere i familien ja [8|] Har selv en i nær familie som drikker for mye støtt og stadig, også når jeg og søstern var yngre, opplevde det som veldig ubehagelig. Men synes likevel et glass (og da faktisk et glass, ikke studentversjonen av "blir du med å ta eeeen øl" [8D]) ikke gjør noe...Tror også det hadde vært anderledes om jeg ikke likte vin eller øl! Vodkadrikk er ikke kosedrikk her i huset heller....HELDIGVIS [8D]

dette er en av tingene jeg absolutt ikke har noen prinsipper verken for eller imot. Det gjør meg ingenting å drikke med barna til stede og jeg har heller ikke noe kjempestort behov for å vise barne hvor naturlig forhold en kan ha til alkohol (skulle tro av enkelte diskusjoner at barn ender opp som alkiser av å aldri se foreldrene drikke alkohol.....[8D])

ikke kjører jeg bil og ikke ville jeg kjørt med en syk unge så her blir det taxi/ambulanse viss det skulle skje noe.

jeg liker ikke !alt med måte" utrykket fordi det blir så misbrukt, sier heller: "ja til sunn fornuft"[:D]

ORIGINAL: Black Beauty

dette er en av tingene jeg absolutt ikke har noen prinsipper verken for eller imot. Det gjør meg ingenting å drikke med barna til stede og jeg har heller ikke noe kjempestort behov for å vise barne hvor naturlig forhold en kan ha til alkohol (skulle tro av enkelte diskusjoner at barn ender opp som alkiser av å aldri se foreldrene drikke alkohol.....[8D])

ikke kjører jeg bil og ikke ville jeg kjørt med en syk unge så her blir det taxi/ambulanse viss det skulle skje noe.

jeg liker ikke !alt med måte" utrykket fordi det blir så misbrukt, sier heller: "ja til sunn fornuft"[:D]

Den er jeg med på! [:D]

ORIGINAL: *Perlemor*

Kan nok tenke meg at man har et litt annet forhold til alkohol om man har alkoholikere i familien ja [8|] Har selv en i nær familie som drikker for mye støtt og stadig, også når jeg og søstern var yngre, opplevde det som veldig ubehagelig. Men synes likevel et glass (og da faktisk et glass, ikke studentversjonen av "blir du med å ta eeeen øl" [8D]) ikke gjør noe...Tror også det hadde vært anderledes om jeg ikke likte vin eller øl! Vodkadrikk er ikke kosedrikk her i huset heller....HELDIGVIS [8D]

en øl=drikker til det stenger[8D] Good times

Har ikke noe imot at barna mine ser at vi nyter ett par pils eller 2-3 glass vin.. Men fulle foreldre skal de slippe å se [:)]

Back
Topp