Alt man skal vite..

JanuaryJones

Blir kjent med forumet
Det er jammen ikke lett å hære førstegangs. Jeg har tatt betakaroten siden påske, pleier å gjøre det hver vår da det har hjulpet på soleksemen jeg pådro meg for et par år siden. Så kom jeg plutselig på at jeg skulle google det..og nå er jeg over middels stressa. Det stod at det kunne skape misdannelser og det som verre er. Er det mulig..jeg har jo bare fortsatt å ta dem sammen med folat, tran og multivitamin, har ikke tenkt over at det kan være farlig. Alt man skal holde styr på. Hjelpes.
 
Leste på en graviditetsgruppe på facebook om ei som hadde tatt betakaroten hele svangerskapet, og fødte en helt perfekt gutt.
Tror ikke det har påvirket spiren så mye :) nå er du jo klar over det før det gikk kjempe lang tid og du har jo vært flink med alt annet av vitaminer osv :)
 
Det er viktig å lese på ALT man tar, også faste medisiner man har tatt i årevis (snakk med legen før man dropper dem) og ulike kosttilskudd etc. Og dessuten tenke på hva man spiser og drikker.

Det skal sannelig ikke være lett, nei.

At en kvinne tok det hele svangerskapet og fikk en frisk gutt er irrelevant, dersom det står at det ikke ska tas, skal de tikke tas. Det er økt RISIKO, ikke GARANTERT skade, men den risikoen vil man ikke ta. De fleste bilturer går det bra å kjøre uten bilsele også, men det er en økt risiko ved å gjøre det, så det gjør man ikke. Det kan gå bra, men det vet man først i ettertid.

Nå oppdaget du det jo tidelig, og sluttet da, så det går nok bra tenker jeg. Ikke nuligå endre på det uansett, så bare senk skuldrene. Vi gjør stort sett alle et eller annet galt, og det går heldigvis bra med de fleste av oss.
 
Vi er faktisk det, vi er faktisk gravide!
 
Det går nok bra :)
 
Back
Topp