Alt man skal bekymre seg for....

Mamela

Glad i forumet
Lillegull på 5 uker har ikke hatt avføring den siste uken. Vet det er helt normalt at de kan gå lenge uten avføring så lenge de kun får morsmelk, men det hjelper ikke at det er normalt når han tydelig er plaget:(
Det virker som han får skikkelig knip av og til, spenner musklene og trekker beina opp og hyler. Det går over når han får ut litt luft.
Jeg har prøvd å massere magen, "sykle" med beina og gi minofom, men det har ikke hjulpet noe særlig.
De siste to dagene har han sovet dårlig pga magen, sovner, men våkner pga knip etter kort tid, og bruker lang tid på å finne roen etterpå.

Noen som har tips til hva jeg kan gjøre for å få babyen til å bæsje?

♡appen♡
 
Uffda :( har du prøvd å gi han sukkervann? Det skal hjelpe veldig bra! Jeg gav det til min når det var værst og da feis han i ett sett!! :D bare google "sukkervann" så finner du oppskrift :)
 
Min søsters barn hadde dette problemet hun gikk til kiropraktor med de og det hjalp en del :)
Vet ikke hvorfor det hjalp me hun var desperat og hadde prøvd alt annet. sant skal sies babyene hennes skreik ca 15 timer til dagen så forstår at hu va desperat. Ble mye bedre begge to :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Ta et febertermometer, litt vaselin på tuppen og "ta tempen" på babyen. Termometeret skal ikke så langt inn. Dette fungerer som bare det, men vær obs på at dritten kan komme med en gang du setter i termometeret eller i det øyeblikket du drar det ut. Det kan derfor være veldig greit å bruke hygiene overtrekk på termometeret. Gutten min driter hver gang han sitter i newborn sett til tripp trapp stolen. Du kan også sitte i sofaen med beina på salong bordet en krakk eller lignende og la babyen "sitte" med rompa på magen din, hodet ved knærne dine og beina litt oppover brystet ditt. Begge disse metodene får gutten min til å drite.
 
Takk for gode tips, skal prøves i dag, håper han får ut noe:)

♡appen♡
 
Uff, nei han sliter enda stakkars:( Har prøvd alle triks i boka og enda noen til tror jeg. Får håpe det kommer i løpet av kvelden, kommer iallfall masse luft nå:)

♡appen♡
 
Uff, nei han sliter enda stakkars:( Har prøvd alle triks i boka og enda noen til tror jeg. Får håpe det kommer i løpet av kvelden, kommer iallfall masse luft nå:)

♡appen♡

Bra at han får ut luft i det minste da.
 
Lurer på om dette som var tilfelle på meg da jeg var lita.. Mener mamma satt litt grønnsåpevann inn i rompa da... Hør med helsesøster før du gjør det, men kan kanskje hjelpe :)
 
Sniker... IKKE bruk termometeret eller grønnsåpevann!!!!! Førstnevnte ødelegger tømmerefleksen til babyen. Dette vet jeg, er sykepleier, og har jobbet på barneavdeling. Grønnsåpevann er fyfy, en gammel metode som også kan være farlig, og i tillegg vondt for babyen. Konsulter helsesøster, men husk at opp til to uker uten avføring er normal for spedbarn på morsmelk. Forsiktig stryking med klokka rundt navlen, syklebevegelse med bena, ligge på magen på underarmen til mamma eller pappa, skrå liggestilling i fanget med ryggen mot magen din gir en mer naturlig posisjon for å få ut noe. Husk at spedbarn trenger tid for at tarmene skal modnes og venne seg til livet utenfor magen. Aldri prøve kjerringråd uten å snakke med helsesøster først.
 
Etter dagevis med massasje, "sykling" og tidvis veldig urolig baby, har jeg endelig fått tilbake den blide gutten min:)
Kom en kjempeeksplosjon i morges, utrolig hvor mye de kan samle opp i en så liten kropp:eek:
Etter å ha googlet litt så jeg at det ikke anbefales termometer, så det har jeg styrt unna heldigvis, vil jo ikke skade babyen på noen måte:(

♡appen♡
 
Det kunne gå en uke og vell så det mellom hver gang andremann bæsjet, og da kom det en enorm mengde:) Det er helt normalt når man ammer!
 
Back
Topp