Alt jeg trodde ikke stemte... (en litt lang tankerekke og et slags spørsmål)

Neinei

Forumet er livet
VIP
Februarlykke 2016
Mailykke 2018
Nå kjenner jeg at jeg blir litt stressa. Jeg har jo gått rundt i min egen lille boble og tenkt at graviditet er plankekjøring, og at man (om man slipper unna bekkenløsning, kvalme, oppkast og besvimelser) stort sett bare overdriver og innbiller seg ting og at man kan ta seg sammen... Jeg er førstegangsgravid, omtrent ni uker på vei, og gud bedre. Jeg trekker tilbake absolutt alt jeg noen gang har sagt om å være gravid!
Tilgi meg!

Jeg har tenkt meg om de siste dagene. Sånn når jeg har trodd at jeg bare innbiller meg hele svangerskapet og at jeg overdriver symptomene. Det går forøvrig når jeg våkner halv fire for å tisse, og ender opp med å spy. Da skjønner jeg at jeg kanskje er litt gravid likevel.
Samme når jeg blør neseblod. Eller blir andpusten av å gå og hente kaffe. Det er snakk om at jeg må bevege meg hvertfall 50 meter. Jeg sliter med å holde hemmeligheten hemmelig på jobb.
Men i dag, da jeg satt på bussen og et lite lass fjortiser kom på bussen, toppa det seg.
Hun ene kommenterte at håret mitt er fett.
Jeg har aldri hatt fett hår i hele mitt liv. Og nå blir det fett av seg selv. Sånn uten at jeg gjør noe. I utgangspunktet trenger jeg ikke vaske håret mer enn en gang i uka, så derfor gidder jeg jo ikke å vaske det oftere.

Men altså. Hvordan takler man fett hår egentlig?
Og er det noe som kommer av hormonene? Eller bare innbiller jeg meg dette også?

HeheHevde ja man vet ikke hvordan det er før man er der selv...Samme når ungen kommer egentlig....man kan ikke forestille seg den kjærligheten som oppstår ❤. Men fett hår ja, nei har vel ikke så mange andre tips enn å bare vaske ved behov?! erindrer det gikk andre vegen med meg sist, fra måtte vaske det annenhver dag kunne jeg plutselig gå 4-5 dager!

Sett pris på håret selv om det blir fort fett, for 3 måneder etter fødsel kommer du mest sannsynlig til å miste så mye at du vil synes det er et under at du ikke har fått viker og måne ;)

Hihi...ler nå litt jeg...
Er det ikke FANTASTISK å være gravid?? Tenk at kroppen din tross alt lager en liten baby..ikke rart man får litt fett hår??
Hvis det er noe trøst griner jeg av alt...kan nesten ikke se noe på tv for jeg blir rørt av alt...;);) Men NYT DET...Du kommer til å savne alt dette når du har fått babyen din....;);)

Sett pris på håret selv om det blir fort fett, for 3 måneder etter fødsel kommer du mest sannsynlig til å miste så mye at du vil synes det er et under at du ikke har fått viker og måne ;)

Off, signerer denne! Jeg fikk skikkelig viker sist (har tynt hår fra før) og en ufrivillig lugg, til og med frisøren sa; nei uffameg, stakkars deg, jeg har aldri sett det så ille før! Koselig....luggen jobber jeg med å spare ut ENDA, over 2 år etter!
Fett hår ja, herregud hva skjer?? Det er så jævlig fett at det står av seg selv om jeg ikke vasker det på 2 dager! Iiiuuuuuu!:/ kviser i vikene har jeg også! Kommer nye hele tiden... Fett hår, fet hodebunn=kviser.. Nice!

Offameg, hehe, må jo le litt :)

Det er vel med graviditet som med alt annet, de fleste har mange meninger om mange ting, selv om vi ikke vet noe særlig om det - og så må vi forandre litt på tankegangen når vi kommer oppi det ;) Jeg skulle feks ALDRI la ungene mine gå så mye i body og strømpis som svigerinna mi gjorde! Ungen hennes brukte jo ALDRI fine klær, syns jeg... Så fikk jeg barn og innså at det er en del klesvask som må gjøres, for ikke snakke om at mange klær som finnes rett og slett ikke er så bra for en baby som vil prøve å bevege seg, snu seg osv, da er body og strømpebukse en sikker vinner.. :P Hehe..

Men fett hår ja... Du må vel bare vaske det oftere, sikkert? Har heller tørt hår jeg, da, så kjenner ikke så godt til problematikken.. Men tror jeg hadde blitt hissig hvis noen på bussen (fjortis eller ei) hadde kommentert noe sånt!! FY!!

Ps, hormonene bør du bare bli venner med, de er der til lenge etter babyen er født (og etter fødselen verre enn noensinne.. Hvertfall hos meg. Jeg tror jeg nesten hata svigermora mi en periode etter fødselen, og det har jeg ikke gjort før/etter.. Så vet ikke om hun bare var ufordragelig, eller om jeg var LITT hormonell, hihi :P)

jeg har så sinnsykt tjukt hår, så helt ærlig: jeg kommer til å bli takknemlig om jeg slipper å dra til frisøren hver måned for å tynne det ut... Har vurdert å klippe det av meg et par ganger, for det er ufattelig varmt, men jeg innser at jeg muligens ikke kler Sinead O`Connor-sveisen....

Tihi, nei det er jammen ikke bare bare å bære frem barn alltid ;)

Fett hår ? Stikk på vita å kjøp tørrshampoo ;) IKKE vask håret for ofte..

Ellers likte skrivinga di ;)

Morsom lesning;) jeg har akkurat pusset tenner og da jeg skulle spytte ut tannkremen endte jeg opp med å kaste opp i vasken, helt uten videre.. Og så kom tårene.. ;)

Back
Topp