Nå kjenner jeg at jeg blir litt stressa. Jeg har jo gått rundt i min egen lille boble og tenkt at graviditet er plankekjøring, og at man (om man slipper unna bekkenløsning, kvalme, oppkast og besvimelser) stort sett bare overdriver og innbiller seg ting og at man kan ta seg sammen... Jeg er førstegangsgravid, omtrent ni uker på vei, og gud bedre. Jeg trekker tilbake absolutt alt jeg noen gang har sagt om å være gravid!
Tilgi meg!
Jeg har tenkt meg om de siste dagene. Sånn når jeg har trodd at jeg bare innbiller meg hele svangerskapet og at jeg overdriver symptomene. Det går forøvrig når jeg våkner halv fire for å tisse, og ender opp med å spy. Da skjønner jeg at jeg kanskje er litt gravid likevel.
Samme når jeg blør neseblod. Eller blir andpusten av å gå og hente kaffe. Det er snakk om at jeg må bevege meg hvertfall 50 meter. Jeg sliter med å holde hemmeligheten hemmelig på jobb.
Men i dag, da jeg satt på bussen og et lite lass fjortiser kom på bussen, toppa det seg.
Hun ene kommenterte at håret mitt er fett.
Jeg har aldri hatt fett hår i hele mitt liv. Og nå blir det fett av seg selv. Sånn uten at jeg gjør noe. I utgangspunktet trenger jeg ikke vaske håret mer enn en gang i uka, så derfor gidder jeg jo ikke å vaske det oftere.
Men altså. Hvordan takler man fett hår egentlig?
Og er det noe som kommer av hormonene? Eller bare innbiller jeg meg dette også?
Tilgi meg!
Jeg har tenkt meg om de siste dagene. Sånn når jeg har trodd at jeg bare innbiller meg hele svangerskapet og at jeg overdriver symptomene. Det går forøvrig når jeg våkner halv fire for å tisse, og ender opp med å spy. Da skjønner jeg at jeg kanskje er litt gravid likevel.
Samme når jeg blør neseblod. Eller blir andpusten av å gå og hente kaffe. Det er snakk om at jeg må bevege meg hvertfall 50 meter. Jeg sliter med å holde hemmeligheten hemmelig på jobb.
Men i dag, da jeg satt på bussen og et lite lass fjortiser kom på bussen, toppa det seg.
Hun ene kommenterte at håret mitt er fett.
Jeg har aldri hatt fett hår i hele mitt liv. Og nå blir det fett av seg selv. Sånn uten at jeg gjør noe. I utgangspunktet trenger jeg ikke vaske håret mer enn en gang i uka, så derfor gidder jeg jo ikke å vaske det oftere.
Men altså. Hvordan takler man fett hår egentlig?
Og er det noe som kommer av hormonene? Eller bare innbiller jeg meg dette også?