Alt for sulten/alt for tørst...

shewolf

Gift med forumet
Jeg er visst blitt et matvrak for tiden, og går rundt og bekymrer meg litt over dette. Når jeg spiser, greier jeg ikke å stoppe, selv om jeg er mett. Dette er ikke bra...

Hva kan jeg spise for ikke å legge på meg unødvendig? Kan man spise så mye frukt man vil uten å legge på seg? Grønnsaker? Drikke vann?

Det skal også nevnes at jeg er helt sinnsykt tørst om dagene! Drikker og drikker og drikker i det uendelige, føler jeg! Er det normalt å ha et ekstra væskebehov når man er gravid?

Uff... Først var det kvalmen. Men nå er den over og jeg bare MÅ spise/ha noe i munnen, selv om jeg er stappmett!

Frukt inneholder en del fruktsukker, så ikke helt heldig da det stadig vil svinge blodsukkeret ditt (men har fordel med vitaminer og fiber i den frukt man spiser med skal). Men fruktsalar med vaniljekesam??. Ellers proteinrik og fettrikmat (hvis der er flerumettet fett) + fiber (ikke noe ny Info men). Feks grove brød med avokado i stedet for smør, kalkunpålegg (2skiver) og ost med agurk eller andet topping. Cottagecheese med syltetøy eller bær + nøtter og kanel. Egg, havregrøt kokt på lettmelk med en smørklatt og litt salt + rosiner. Wraps med masse salat og evt kyllingefilet i briter med tacosaus?

Førstegangs mor 26-02-2014 :)

Jeg har det sånn innimellom også.. spiser grønnsaker og frukt. legge på oss gjør vi jo uansett nå ;) drikker fra 3-4 liter vann hver dag i tillegg, så tror nok kroppen vil ha det når man er såå tørst.

Jeg har det sånn innimellom også.. spiser grønnsaker og frukt. legge på oss gjør vi jo uansett nå ;) drikker fra 3-4 liter vann hver dag i tillegg, så tror nok kroppen vil ha det når man er såå tørst.

Ja, vi skal jo legge på oss. Men jeg ønsker ikke å legge på meg veldig mye mer enn nødvendig. Ser ikke ut etter siste svangerskap... Var ikke flink nok med kostholdet da. Så derfor lurer jeg på hva jeg kan spise masse av uten å legge på meg for mye, siden jeg ikke greier å styre meg når jeg først spiser. Føler jeg fråtser. Det er en myte at man skal spise for 2 når man er gravid. Men jeg føler jeg spiser for 3. Går og føler meg konstant stappmett, men greier ikke å stoppe å spise!

Ja, skjønner det. Er forsiktig med mat og tenker mer igjennom hva jeg spiser.. Jeg skal forhøre meg med både jordmor og lege i morgen. Kanskje du burde gjort det samme? :)

Ja, skjønner det. Er forsiktig med mat og tenker mer igjennom hva jeg spiser.. Jeg skal forhøre meg med både jordmor og lege i morgen. Kanskje du burde gjort det samme? :)

Ja, skal ringe til jordmor i morgen å avtale ny time. Hun er bare på jobb på onsdager.

Drikk vann og spis frukt! Man skal jo riktig nok ikke ha for mye frukt heller, men vann kan man aldri få nok av. Vann skal ta knekken på det fleste lyster.

Jeg vet hvor vanskelig det er. Jeg har cravings HELE TIDEN. ALLTID. Gud bedre, så plagsomt..

Back
Topp