Alt for nervøs!

Edm

Forelsket i forumet
Jeg hadde en SA i uke 5 for tre måneder siden. Jeg er nå 5+3 og foreløpig ser ting lovende ut, men jeg klarer ikke unnvære å se at personer i denne gruppa nå har begynt med SA'er :( Så redd for at det blir min skjebne på nytt igjen, for det er virkelig ufattelig trist og vondt.

Noen som har tips til hvordan en kan roe ned, nyte at man er gravid og ikke ta sorgene på forskudd?

Selv prøver jeg å finne på masse om dagene, så jeg får tankene over på noe annet, da går tiden mye fortere synes jeg. Håper det går bedre etterhvert så du kan nyte dette mer.

Du må tenke at hvis det skjer så er det sannsynligvis meningen! SA skyldes oftes kromosomfeil, og da gjør kroppen "jobben sin" med å kvitte seg med embryoet. Men det er ikke større sjanse for ny SA bare fordi du har hatt det før, bare nyt tiden <3

Ikke noe kjekt å gå å være redd hele tiden.... Prøv å tenk at du er gravid akkurat nå og at du ønsker å nyte det! :) Prøv å ikke tenk på om du er gravid i morgen eller uka etter, bare at du er gravid akkurat nå! :) Vet det er vanskelig, men for meg hjelper det mye! :)

Samme med meg, sa i slutten av september.. Trøster meg med at jeg er kommet lenger, samt at jeg kjenner mer symptomer. Sist forsvant de får jeg hadde raskt, og det ble fort forståelig. Jeg kommer nok til å freake ut om jeg mister symptomene :p

Jeg hadde en SA i uke 5 for tre måneder siden. Jeg er nå 5+3 og foreløpig ser ting lovende ut, men jeg klarer ikke unnvære å se at personer i denne gruppa nå har begynt med SA'er :( Så redd for at det blir min skjebne på nytt igjen, for det er virkelig ufattelig trist og vondt.

Noen som har tips til hvordan en kan roe ned, nyte at man er gravid og ikke ta sorgene på forskudd?
jeg hadde er kjemisk i begynnelsen av desember og synes selv at det er vanskelig å være rolig.Men prøver å se det positive og tro at denne gangen går det bra:)

Du kan ikke styre det som skjer, desverre. Det gjelder jo alt her i livet. Men forstår godt at du er nervøs da, og det er jo ikke kjekt å gå å vente sånn.

Har du vurdert å sjekke mulighet for å få tatt innvendig ultralyd tidlig? Jeg fikk det da jeg gikk gynekolog for å få bekreftet graviditeten. Da var jeg 7 uker på vei og hun registrerte hjerterytme. I ettertid har jeg forstått at dette er et svært godt tegn og nærmest ensbetydende med å ha passert 12 uker. Dette vet jeg lite om, men du kunne jo sjekke om det er riktig og muligheten? Om det kan gjøre deg litt roligere fram til den trygge uke 12 så er jo det bedre for deg.

Ønsker deg masse lykke til :Heartred

Back
Topp