Alt er så dyrt [emoji44]

Vanillatwin

Elsker forumet
Sitter å ser litt på babysenger og jeg synes de sengene som man kan bruke som krybbe først også utvide etterhvert som barnet blir større er kjempe fine og geniale [emoji13][emoji106] men de er svindyre [emoji85] sjekket litt på Finn.no for å se om det er noen brukte! Men de skal jo nesten ha fullpris for brukt seng [emoji44][emoji44]

Noen som har forslag på fine men rimelige babysenger? :)

Sitter å ser litt på babysenger og jeg synes de sengene som man kan bruke som krybbe først også utvide etterhvert som barnet blir større er kjempe fine og geniale [emoji13][emoji106] men de er svindyre [emoji85] sjekket litt på Finn.no for å se om det er noen brukte! Men de skal jo nesten ha fullpris for brukt seng [emoji44][emoji44]

Noen som har forslag på fine men rimelige babysenger? :)

IKEA [emoji1303] De har flere fine sprinkelsenger.

Vi kommer til å kjøpe fra IKEA hvertfall :)

Vi har fra IKEA! Ei grå ei [emoji173]️[emoji1360] Orket ikke bruke tuuuuusener på seng, mye annet (vogn,bilstol) som er mer verdt å legge i mer penger i [emoji6]

Tenkt først bygge seng æ å. Men slått det fra mæ. Men æ SKA ha 3høyda på bynnen å mulighet for å hev å senk ene sida på senga. Å de får man ny på salg fra 1000 ish kr

Skal du legge penger i noe, kjøp heller en bedside crib! Vi har det og den er verdt kan vekt i gull! Så har babyen brukt en enkel og fin sprinkelseng fra IKEA etterpå

Tenkt først bygge seng æ å. Men slått det fra mæ. Men æ SKA ha 3høyda på bynnen å mulighet for å hev å senk ene sida på senga. Å de får man ny på salg fra 1000 ish kr

Det er veldig lurt! Jeg kjøpte en slik sprinkelseng og satte den helt inntil vår seng, med hevet bunn og senket side. Ble som en forlengelse av sengen vår, baby sov veldig godt der helt fra nyfødt. Var godt å ha henne rett ved siden av meg, og ikke minst enkelt i forhold til amming!

Skal kikke litt mer :) men hadde lyst på noe annet enn IKEA sprinkelseng! Den next2me sengen skal jeg se nærmere på :)
Takk for tilbakemeldinger [emoji177]

Vi hadde vugge i starten -med babynest oppi, og skal ha det nå også. Gikk over til sprinkelseng når hun var 4mnd. Som rosedama sier, så har vi en sprinkelseng med 3 stiller på bunnen, pg ene siden kan tas av. Kjempepraktisk, og vi "slapp unna" en mellomseng mellom sprinkelseng og juniorseng :-p

Det er veldig lurt! Jeg kjøpte en slik sprinkelseng og satte den helt inntil vår seng, med hevet bunn og senket side. Ble som en forlengelse av sengen vår, baby sov veldig godt der helt fra nyfødt. Var godt å ha henne rett ved siden av meg, og ikke minst enkelt i forhold til amming!

Festet du sengen til deres seng på et vis? Vi har lurt på beside bed nå, men jeg er så nevrotisk at jeg tenker at sengen vil skli unna våres seng, og babyen trille ut :facepalm:

Vi har en ikea seng, vi har to år mellom de og viste vi ville ha «tette», valgte derfor ikke en modell der en kan ta vekk ene siden. Siden det blir ca to år mellom nå også så skal lillesøsteren i en ny seng og minstemann få sprinkel sengen. Velger du en seng som vokser med barnet må du kjøpe ny seng til nestemann hvis du vil ha det. Smak og behag men en utgift er det uansett.

Festet du sengen til deres seng på et vis? Vi har lurt på beside bed nå, men jeg er så nevrotisk at jeg tenker at sengen vil skli unna våres seng, og babyen trille ut :facepalm:

Vi har også sprinkelseng med dropside som vi satte helt inntil vår seng. Med sengebunnen i øverste posisjon var madrassene helt kant i kant. Hadde babynestet oppi helt i starten, så ikke sengen ble så stor. Vi festet ikke sengen på noe vis, den sto helt støtt inntil vår. Det fungerte fint fram til hun begynte å snu seg ved tre måneder, da måtte vi heve siden på sengen igjen, og da kunne vi like gjerne flytte den litt ut fra vår seng. (Faktisk endte vi med å flytte henne på eget rom da.) Så jeg er glad vi ikke brukte penger på bedside crib i tillegg, hadde vært litt bortkastet for kun tre måneders bruk for vår del.

Nei, festet ikke sengen, den sto bare inntil. Når hun ble så stor at hun begynte å bevege litt på seg, hevet jeg bare sengekanten et hakk sånn at hun ikke kunne ha trillet ut om sengen hadde flyttet på seg, men jeg opplevde aldri at sengen ikke ble stående inntil. Gikk helt fint :)

Vi har også sprinkelseng med dropside som vi satte helt inntil vår seng. Med sengebunnen i øverste posisjon var madrassene helt kant i kant. Hadde babynestet oppi helt i starten, så ikke sengen ble så stor. Vi festet ikke sengen på noe vis, den sto helt støtt inntil vår. Det fungerte fint fram til hun begynte å snu seg ved tre måneder, da måtte vi heve siden på sengen igjen, og da kunne vi like gjerne flytte den litt ut fra vår seng. (Faktisk endte vi med å flytte henne på eget rom da.) Så jeg er glad vi ikke brukte penger på bedside crib i tillegg, hadde vært litt bortkastet for kun tre måneders bruk for vår del.

Jeg ser ikke poenget med bed side crib i og med at man kan bruke vanlig sprinkelseng på samme måten. Vi gjorde det samme som dere, hadde babynestet oppi sprinkelsengen. Når hun begynte å bevege mer på seg, hevet vi siden et hakk, men hadde henne likevel inntil vår seng. Da slapp jeg å stå opp av sengen for å amme om natten :)

Vi lånte vugge til vesla som sto i stua. Den ble brukt hvor mange ganger? Hun likte best å sove på mamma. Denne gangen kjøper vi nok noe brukt enkelt å ha i stua.
Sprinkelseng fikk vi da hun var 7-8 mnd. Og den står inntil vår seng som en bedside crib. Når mini kommer kommer mini til å ligge mellom oss og storesøster i sengen sin ved siden av meg :-) trenger ikke seng til sånne små...
Ja det er utrolig mye dyrt utstyr. Men det finnes veldig mye fint brukt på finn :-) og IKEA syns jeg har forbedra kvaliteten sin mye de siste åra :-)

Kjøp brukt på Finn - søk på "IKEA sprinkelseng" feks :) Prut på Finn! Folk må forstå at de må under halv pris av Nypris

Back
Topp