Alt er så annerledes :-)

SøKo

Flørter med forumet
Første gang jeg var gravid: mye energi, stor matlyst og kun på sunn mat, ingen kvalme, ingen bekkenløsning, tisser ikke mer en vanlig, ikke bekymret for noe, gikk mye opp i vekt..
Nå: hver minste ting er tvert motsatt!!! :-/
Kansje de blir en jente da ;-) siden de ble gutt sist ;-)

Slik hadde jeg det de andre gangene jeg var gravid:
Spiste som normalt, hverken mer eller mindre av noen ting.
Merket ingen verdens ting, ingen symptomer på noe.
Bekymret meg ikke for noen verdens ting.
La ikke på meg mer enn akkurat det jeg skulle.
Da fikk jeg jenter begge gangene.

Nå:
Mye kvalme.
Sulten hele tiden.
Redd for at noe er galt eller kommer til å gå galt.
Ubehag nedentil, kjennes ut som jeg skal få uvi hele tiden.
Veldig ømme bryster.
Konstant trøtt.
Lagt på meg noe mer enn jeg hadde håpet.......

Men en positiv ting med det hele denne gangen er at jeg har klart å slutte å røyke :)
Det kan jo ha noe å si på at jeg er sulten hele tiden og har lagt på meg litt mer enn ønsket.....

Første gang eg var gravid spiste eg alt eg kom over, og la på meg en god del.. Hadde og bekkeløsning tidlig, og gikk store deler av svangerskapet sykemeldt. Hadde og noe halsbrann og følelse av å ikke få puste ...

Nå er eg 5+3, og eg har mista matlysten... Spiser jevnlig bare for å få i meg mat til den lille spiren. Eg som har gomlet på chips, sjokolade og cola hver kveld i en evighet nå, har ikke smakt på en bit siden dagen etter eg fant ut at eg var gravid.. Helt merkelig..

Er ikke kvalm eller noe sånn, bare ikke sulten.. Å kjenner eg plutselig sultfølelse, så klarer eg ikke å spise stort likevell..

Men det positive er vell gjerne at eg slipper å legge på meg så mye som sist da = )

Spennende å se om bekkenløsningen dukker opp ...

Back
Topp