Alt du trenger å vite om keisersnitt

• Trådstarter Trådstarter Moderator Amalie
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Amalie

Guest
9924 keisersnitt ble utført i Norge i 2015. 35,1 prosent av keisersnittene var planlagte, mens 64,3 prosent var hastekeisersnitt.

Les om prosedyren her

Ønsker du eller er det nødvendig for deg med keisersnitt? Hva er årsaken til at det ender med keisersnitt for deg? :)

Skal ha planlagt ks. Er vi flere ? Jeg skal ha fordi jeg har protese i hofta, og derfor vill de ikke anbefale at jeg føder. Har også en svær navle brokk som og spille inn. Har hatt planlagt ks tidligere, så folk må bare spør vis de lurer på noe/)

Akutt ks forrige gang.
Har litt delte følelser om denne runden. Ønsker egentlig planlagt ks, da jeg vil ha kontroll. Men får det nok ikke..

Keisersnitt er min største frykt! Sist mistenkte de seteleie på poden i magen og det ble snakk om keisersnitt og jeg brøt helt sammen. Heldigvis snudde han seg og kom på gammelmåten.

Men jeg er veldig glad de som behøver keisersnitt har muligheten til å få det [emoji4]

Må dessverre ha planlagt ks denne gangen pga at forrige fødsel endte med haste ks - t-snitt høgt på livmor som betyr at livmora er sterkt svekka og ikkje tåler rier-

Hater og sprøyter, har faktisk svima av på operasjonsbordet pga sprøyter
Men utrolig hva man godtar til slutt :p

Uff så fælt !
Jeg svimte av på legekontor når de skulle ta blodprøve [emoji23][emoji23]men da skulle de ta masse forskjellige prøver!
Under forrige fødsel var jeg mer bekymra for veneflonen jeg fikk når de skulle sette i gang riestimulerende middel [emoji23]
Og så måtte jeg på intensiven for å fjerne morkaka og da måtte jeg forsikre meg om at jeg slapp enna en veneflon[emoji23][emoji23]

Uff så fælt !
Jeg svimte av på legekontor når de skulle ta blodprøve [emoji23][emoji23]men da skulle de ta masse forskjellige prøver!
Under forrige fødsel var jeg mer bekymra for veneflonen jeg fikk når de skulle sette i gang riestimulerende middel [emoji23]
Og så måtte jeg på intensiven for å fjerne morkaka og da måtte jeg forsikre meg om at jeg slapp enna en veneflon[emoji23][emoji23]

Usj, ja.. nåler er ikke til å tulle med :p

Back
Topp