Alruto eller Litefrø!!!!

Frisør1

Gift med forumet
Jeg har så lyst å lære meg og sy!!! Også har jeg ikke lyst å starte med noe enkelt he he :-P Har en av dere oppskrift på slike heldresser til barn? MED forklaring! Har lyst å kjøpe ullfilt og sy en dress til det nye tantebarnet mitt som kommer til høsten :-D Jeg er ganske praktisk anlagt ( og STA) mener jeg selv, så dette VIL jeg greie!!
Også lurer jeg på en ting, hvilket stoff skal jeg bruke til vrangband (skrives det sånn??)? Ribb? Er helt grønn altså...
Også vil jeg kjøpe slike merker å sy på..Syr dere bare langs kanten for å feste den eller "limer" dere først med slikt papir og stryker den fast, og syr etterpå?Eller syr dere den ikke i det hele tatt? He he :-P

TUUUSEN takk alruto!!! :-D

Men du, hva slags utstyr skal jeg kjøpe meg?

Kritt? Skjæreplate? Saks? Sprettekniv? Hva mer? Make me a list! He he emoticon

Da har jeg lagt inn ei bestilling!! Er så spent!! Men jeg bestilte verken knapper eller glidelås, aner ikke hvilket jeg må ha, så da tar jeg det etterhvert :-D

Det er gøy å sy Frisør1! Heldress er ganske enkelt og jeg har fulgt stoff og stil sin. Akkurat nå har jeg ikke tid å sy :-p

Dunn: Ja nå er jeg såå gira!!! Har heller ikke hatt tid, går på skole, men når eksamener er over i begynnelsen av juni kan jeg begynne!! emoticon

Alruto: Jeg bestilte den dressen du linket til, det er den jeg har sett på tidligere også :-)

Men altså 4 sider, legger man ikke bare stoffet dobbelt med retta mot hverandre slik at man får to like bare motsatt?

Jeg kjøpte 2 str, en i 3 mnd og en i 3 år, kunne jo bare kjøpt den minste og forstørret den, men da har jeg måttet kjøpt mønsterpapir også uansett, og mønsteret var så billig så da slo jeg til :-D

Til den minste dressen, som er til min kommende tanteunge, kjøpte jeg rosa ullfilt, lys lilla ribb og et lys lilla hjerte symerke :-D

Den til Simen kjøpte jeg grå ullfilt, lys blå ribb og en lys blå hval merke :-D

Men hvor mange meter hadde jeg trengt av hver?

Har jo ikke peiling..Kjøpte to meter av hver ulfilt og 1 meter av ribben....Blir vell nok??

Ellers kjøpte jeg sakser, sprett-ting, skjære/målebrett, målebånd, krittblyant og tråder i forskjellige farger :-))

Ja jeg skjønte hva du mente :-))

Blir nok ikke å sy før jeg er ferdig med eksamen 30.mai, hvis jeg klarer å vente så lenge ;-)

Du kan se i bloggen min:) jeg har laget en bilde serie som viser hvordan jeg syr heldress:) Du trenger ca 1.20 stoff til 3år, og rundt 70-80cm til den lille vil jeg tro. Ribb trenger du ca 30-40cm av ver farge om du bare skal ha den til ribb. :) så du har handlet rikelig:) men er jo alltid kjekt med litt ekstra;) Ellers trenger du mønster, saks, glidelås, nåler, tråd og symaskin:)

Back
Topp