Alpint og snowboard

Marie00

Flørter med forumet
Sensommerbarna 2016
Hva tenker dere om en tur i bakken? Noen som har stått på snowboard under graviditeten? Denne eller tidligere?

Søsteren min gjor det sist, og falt selvfølgelig på magen. Hun ble skremt og gjorde det aldri igjen under sv.skapet..
Jeg hadde ikke turt ifht snowboard hvert fall, da sjansen for å lande på magen er større enn på ski. Langrenn har jeg gått og det har gått bra. Både nå og sist :-)

Jeg har leid hytte i Hemsedal første helgen i februar. Hadde planer om å stå, men etter å ha snakket med lege og ha googlet litt har jeg bestemt meg for å ikke gjøre det. Det blir frarådet å stå slalåm og snowboard under graviditeten.

Jeg hadde nok droppet det etter uke 10-12 i alle fall. Langrenn går jeg mye nå, og kommer til å fortsette med så lenge det er snø. Men tar det nok veldig forsiktig i nedoverbakker etterhvert, og kommer sikkert til å droppe det hvis det blir veldig hardt og isete,

hmmm, får se hvordan jeg føler meg når jeg kommer meg til fjellet og kanskje snakke litt med legen ved neste kontroll. Falle på magen er selvfølgelig skrekken :(

Jeg skulle egentlig få slalåmski av mannen denne vinteren (vi bor like ved et alpintanlegg). Men tror nok jeg drøyer det til neste vinter, og holder meg til å ake sammen med minstejenta på 6 år for nå

Har hørt at å falle på rompa er værre enn magen?? :o så hadde ikke kjørt snowboard ihvertfall. Men alpint i de bakkene som ikke er så bratte hvor man har 100%kontroll kunne jeg turt :)

Har hørt at å falle på rompa er værre enn magen?? :eek: så hadde ikke kjørt snowboard ihvertfall. Men alpint i de bakkene som ikke er så bratte hvor man har 100%kontroll kunne jeg turt :)

Har mye mer kontroll på snowboard enn alpint og faller veldig veldig sjelden så tror muligens det blir en liten tur på meg:)

Fikk beskjed av legen min sist at det ikke var farlig å stå på ski eller snowboard. Men at det kunne være uheldig å falle på magen etter uke 12, for da er livmor på vei opp av bekkenet.

Jeg har valgt å være "avholds" denne gangen. :-)

Hva tenker dere om en tur i bakken? Noen som har stått på snowboard under graviditeten? Denne eller tidligere?
Vi stod nyttårshelgen, og nå er vi på Hemsedal å står alpint. :-)

Går helt fint. Gir meg bare litt tidligere enn før fordi jeg blir fortere sliten. :)

Back
Topp