jeg er på ketolyse for første gang, og jeg trives med det, særlig med å være i ketose pga at jeg har et mye mer normalt forhold til mat nå. Jeg er fortsatt sugen på noe godt periodevis, men jeg tenker ikke bare på mat og det er utrolig deilig. Jeg valgte ketolyse fordi jeg ikke får til å bevege meg så mye som jeg hadde trengt for å slanke meg i ok tempo på lavkalori. En ting som er positivt for meg som ikke har et helt sundt forhold til mat er at man ikke kan være litt på ketolyse, det må gjøres 100%, og da er det vanskeligere å ha en sprekk også, fordi det koster mer enn det gir.
Jeg synes det var en stor jobb å sette seg inn i kostholdet (og i begynnelsen er jo all maten ny også), men jeg bestilte meg ketolyseboka og vitaminene fra ketolyse.no. Jeg har også lest veldig mye; http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970 Nå synes jeg det er lett å vite hva jeg kan spise og ikke. Den store ulempen med kostholdet, synes jeg, er at det er veldig mye matlaging. Det er tidkrevende. Derfor blir det lett litt ensformig hvis man ikke passer på. Jeg velger å heller være streng med kostholdet mens jeg slanker meg, så får jeg heller prøve meg frem når jeg begynner å bli fornøyd med kroppen min. Jeg bruker disse første månedene til å bryte spisemønstrene som bidro til å gjøre meg såpass overvektig i utgangspunktet, så jeg velger å ikke drikke f,eks light brus selv om det er tillatt. Jeg synes aldri det er lett å slanke meg, men dette er det nærmeste jeg har vært pga at appetitten er nedsatt. det er en stor kostholdsomlegging. Du må nesten lese deg frem selv til om det er noe for deg eller ikke, men det frarådes å prøve dersom du ikke har minst 10-15 overflødige kilo.