Alltid en misfornøyd baby

mylittlepony007

Betatt av forumet
Oktobermirakler 2013
Sommerfuglene
hei.. lille er 6 uker idag og han er alltid misfornøyd når han er våken.
Etter mating, så er han våken og kan ligge der i noen min å leke før han begynner å skrike. hjelper ikke om han sitter i vippestol.. skriker uansett! Generelt så skriker han etter noen min med «leking», uansett om det er i vippestolen, på fanget mitt, ligge alene i babynest osv.

Virker ikke som han har vondt heller, for han «roer» seg jo ned når jeg gir til andre??
Eneste som funker for å roe han ned (utenom å gi til andre), er at han ligger i badet oppå stellebordet.
Han sover ikke så mye lenger på dagen, bare smådupp, alt fra 10min til Max 1t. Når han våkner er det skriking med full hals. Jeg skifter han, mater han, så leker han litt før han skriker igjen. Ååååh, vet ikke hva jeg gjør galt!! På nattan skal han protestere å skrike masse før han «endelig» sovner. Legger seg som regel 23/00/01 og sover da 3-4t før han skal opp å ha mat. Etter mat sover han igjen frem til kl 07, og etter kl 07 begynner han....
 
Høres ut som han får for lite søvn egentlig, og at han dermed er trøtt. Overtrøtt kanskje siden han ikke finner roen.

Er hn blitt sjekket for låsninger i rygg, nakke og bekken?
Kan være noe som plager han. Er han mer fornøyd i en stilling enn i andre?
 
Synes også det høres ut som om han får for lite søvn.. Hadde litt det samme problemet her med lillebror. Sov korte dupper, og var derfor fornøyd i veldig kort tid da han våknet. Startet ved 3 ukers alder her. Her ble redningen bæresele for å få han til å sove nok.. mye bæring i mange mnd, men nå sover han godt og lenge i vogna si (8mnd). Noen barn trenger mye nærhet de første månedene [emoji173]️
 
Her og var redningen bæretøy og myye og hyppig amming, da sov han nok og fikk nok nærhet, var bare kaving og uro om han lå for seg selv
 
Her er det nøyaktig det samme. Hun ble 6 uker på lørdag. Nesten aldri fornøyd. Om kveldene er det direkte skriking. Har prøvd alt. Eneste som funker innimellom er bæresele. Hun er og rolig på stellebordet. Men jeg mistenker at hun har vondt i magen. Men at hun til tider kan sove for lite eller for dårlig kan og stemme. Har startet med minifom for noen dager siden og det har blitt noe bedre:)
 
Høres ut som han får for lite søvn egentlig, og at han dermed er trøtt. Overtrøtt kanskje siden han ikke finner roen.

Er hn blitt sjekket for låsninger i rygg, nakke og bekken?
Kan være noe som plager han. Er han mer fornøyd i en stilling enn i andre?

Ja hsr litt mistanke om overtrøtthet.. hvordan skal jeg klare å få han til å sove lengre? Han våkner jo selv :(

Tror ikke det er låsninger, for han sover fint om nattan..
 
Her er det nøyaktig det samme. Hun ble 6 uker på lørdag. Nesten aldri fornøyd. Om kveldene er det direkte skriking. Har prøvd alt. Eneste som funker innimellom er bæresele. Hun er og rolig på stellebordet. Men jeg mistenker at hun har vondt i magen. Men at hun til tider kan sove for lite eller for dårlig kan og stemme. Har startet med minifom for noen dager siden og det har blitt noe bedre:)
Hva er minifom?:)
 
Ja hsr litt mistanke om overtrøtthet.. hvordan skal jeg klare å få han til å sove lengre? Han våkner jo selv :(

Tror ikke det er låsninger, for han sover fint om nattan..
Hvis han er overtrøtt må han legges før han blir for trøtt, ellers vil han ikke få en god søvn og dermed våkne tidligere.
Så da må du lese han og se når han begynner å gi tegn på at han er trøtt. Før han blir sutrete og grinete.
 
Ja, noen ganger funker det andre ganger ikke.
De gangene det funker sover han godt, helt til jeg tar ut sjalet. Da våkner han:(

Bare la ham sove der :) Det å kunne flytte krever litt trening, jeg klarte det aldri når min var nyfødt :)
 
min minste fra han var nyfødt til 4 mnd kunne ikke ligge i vogna, på teppet, i senga ingen steder .. før han hylskreik.
Måtte kun bli bært eller sove oppå meg .Kunne kun ha han i bæresjalet

Skrek fra 17-21 hver kveld imens jeg amma stående og byssa og bærte .

Sovna av utmattelse fra 23 til 6 .

Manuellterapeut fant flere låsninger i nakke og rygg, han hadde vondt når han lå på rygg rett og slett

Ble mye bedre etter vi starta behandling iallfall
 
Akkurat sånn er min baby også. Ho blir åtte uker snart. Har funnet ut at hun trenger mye søvn, men hun sliter med å finne roen og sovne selv. Så hun må bæres i sjal og sele, ellers så får jeg ho til å sove på brystet mitt. Trodde først hun hadde kolikk, men skrikingen gikk over da ho fikk nok søvn. Det hjalp også med noe som heter «semper dråper» de dråpene skal hjelpe mot luft i magen.
 
Minifom er et legemiddel (reseptfritt) som i tarmen gjør luftboblene mindre, slik at de lettere kommer ut/gjør det mindre smertefullt å ha luft. Lite dokumentert effekt dessverre.
Semper dråper har heller ingen dokumentert effekt.
Matvarer kan ikke påvirke babyen, det er kun medisiner, alkohol og søtstoffer som går over i morsmelk (dokumentert).

For meg høres det ut som om babyen din ber om nærhet og hjelp til å finne ro... Altså at han trenger mer søvn og kos.
Jeg ville uansett gått til en kiropraktor som har erfaring med spebarn og sjekket for låsninger i rygg/nakke.
 
Last edited:
Minifom er et legemiddel som i tarmen gjør luftboblene mindre, slik at de lettere kommer ut/gjør det mindre smertefullt å ha luft. Lite dokumentert effekt dessverre.
Matvarer kan ikke påvirke babyen, det er kun medisiner, alkohol og søtstoffer som går over i morsmelk (dokumentert).

For meg høres det ut som om babyen din ber om nærhet og hjelp til å finne ro... Altså at han trenger mer søvn og kos.
Jeg ville uansett gått til en kiropraktor som har erfaring med spebarn og sjekket for låsninger i rygg/nakke.

Jo mat kan påvirke babyen. Om baby har melkeproteinallergi for eksempel så kan baby få vondt i magen av at mor spiser/drikker melkeprodukter.
 
Minifom er et legemiddel som i tarmen gjør luftboblene mindre, slik at de lettere kommer ut/gjør det mindre smertefullt å ha luft. Lite dokumentert effekt dessverre.
Matvarer kan ikke påvirke babyen, det er kun medisiner, alkohol og søtstoffer som går over i morsmelk (dokumentert).

For meg høres det ut som om babyen din ber om nærhet og hjelp til å finne ro... Altså at han trenger mer søvn og kos.
Jeg ville uansett gått til en kiropraktor som har erfaring med spebarn og sjekket for låsninger i rygg/nakke.


Klarer ikke å få han til å roe seg:(
 
Akkurat sånn er min baby også. Ho blir åtte uker snart. Har funnet ut at hun trenger mye søvn, men hun sliter med å finne roen og sovne selv. Så hun må bæres i sjal og sele, ellers så får jeg ho til å sove på brystet mitt. Trodde først hun hadde kolikk, men skrikingen gikk over da ho fikk nok søvn. Det hjalp også med noe som heter «semper dråper» de dråpene skal hjelpe mot luft i magen.

Ee de dråpene reseptfritt?
 
Back
Topp