Allergitesting

Lilliane

Andre møte med forumet
Vi har fått henvisning til allergitesting av sønnen vår på 2 år. Noen som vet hvordan testingen foregår? Har hørt at det i flere tilfeller kan være for tidlig å ta allergitest på en 2 åring da testen da kan gi misvisende resultater.
 
Var 2 1/2 år da foreldrene mine testet meg. Og det ble riktig. Men der var det ikke mye tvilstilfelle - slo rett ut på en blodprøve. Ellers er det vel vanlig å ta en prikktest på armen? Tar en liten "dose" av stoffet man tror barnet reagerer på, og hovner det opp, er barnet allergisk. Sikkert vanskelig å få en 2-åring til å sitte stille så lenge da. Og vanskelig når han/hun klør vettet av seg etterpå.

På den positive siden er det mange barn som vokser av seg allergien etter hvert. Jeg, for eksempel, er ikke allergisk mot bjørk lenger (eller i hvert fall i mye mindre grad).

Lykke til!
 
Legen nevnte at de skulle ta sånn prikktesting på han. Blir spennende å se om det blir noe utslag. Mistenker en del allergi da faren er ganske allergisk, men krysser fingrene for at det ikke er noe
 
hei..sønnen min tok allergi test ved hjelp av pirke i oktober-04-.han tok 7 tester.han har atopisk eksem som han fikk ettre vannkopper da han var 1,5.han var bittelitt alergisk mot kaviar men det var så lite at jeg kunne gi han det.Det var nå enda bra for han elsker kaviar[:)]
fikk kjøpt mildison og elocon og locobase hud krem.skal til ny time nå den 8 mai.
 
Back
Topp