allergitabletter???

aina23

Betatt av forumet
Jeg går på allergitabletter pga at jeg er allergisk mot katt, hund, og noen flere dyr, har pollenallergi!!!
Men jeg mener å ha lest et sted at det ikke er så lurt å bruke allergitabletter når man prøver å bli gravid å når man har blitt gravid, er det noen her som har noe greie på det???
Også en ting til: Når man finner ut at man er gravid, så har jeg hørt at det er lurt å ta folatt tabletter, hva er det slags tabletter? hva gjør de? Å er det andre tabletter eller andre ting man burde bruke å???
Har ikke tatt allergitabletter den siste tiden nå, pga at jeg prøver å bli gravid, men vi har jo katt, så jeg merker at jeg klør i øynene, halsen osv....., så hvis jeg ikke kan ta noen slags allergitabletter  kommer jeg til å klø meg i hjæl, så jeg håper det er noen slag man kan bruke!!

ang allergi medisin, så er det ingen problem å ta de om man er gravid........ det sa legen min til meg[;)]

Jeg er storallergiker og det eneste jeg fikk beskjed om at jeg kun bruke er polaramin[:-]grusomme tab for man blir så trøtt av de,men jeg fant ut d at tok jeg en tab i døgnet,på kvelden når man skulle legge seg alikevel,så ble d ikke fullt så ille[;)]
Folat er b vit som skal forebygge ryggmargsbrokk,fåes reseptfritt på apotek[;)]

Folat kan du begynne å ta nå. Det anbefales å begynne på de to mnd før man planlegger å bli gravid [:)]
Jeg tar folat og omega i et. Fåes også på apotek. De smaker litt vondt så jeg tar den før jeg legger meg.

Folat anbefales å ta i alle fall en måned før man blir gravid, så det er bare å begynne... det er viktig for å unngå nevralrørsdefekter (ryggmargsdefekter) som ryggmargsbrokk og liknende.

Når det gjelder allergitabletter fikk jeg noen andre utskrevet av legen min for han mente at de vanlige (a la zyrtec) ikke kan tas når man er gravid. De nye tablettene hadde rød trekant så jeg bestemte meg for å vente å ta dem til det ble nødvendig, og merkelig nok forsvant allergiene mine under svangerskapet, og jeg har ikke behøvd en tablett siden (Johanna er 2,5 år nå)

Takk for gode råd:o)
Men hvis det tar tid før man blir gravid da, å hvis jeg begynner med folat nå, gjør ikke det noe eller????Om det skulle gå noen mnd før man blir gravid sekv om man har begynt med folat mener jeg?!?!

Nope, gjør ingenting. Har gått på det siden juni nå jeg. Er jo bare vitamin [:)] 

Jeg gikk på zyrtec før jeg ble gravid og når jeg ble gravid sa legen min at jeg måtte bytte til Poloramin! Ja, de har rød trekant men jeg merker ingenting til det... Tar en morgen og en kveld [:D] Legen skrev på at jeg kunne ta 3 i døgnet!

Nå er jeg jo ikke gravid ennå, men når jeg var hos legen for første gang og fortalte at vi ikke blir gravide skulle jeg har ny resept på allergitabletter også. Fikk da like så greit polaramin med en gang. Gikk på aerius før. Merker ikke noe spesielt til den trøttheten. Legen min sa at det var de nye typene allergitabletter man ikke har forsket nok på i forbindelse med graviditet. Derfor anbefales det å ta de gamle typene.

Back
Topp