Jenta mi fikk akutt og ekstrem kløe på søndag, så ille at hun vridde seg, sutret og sa "au, mamma". Hun har atopisk eksem, men dette har aldri skjedd før. Eksemen får hun som regel i armhulene og på innersidene av albuene, om dere skjønner. Utslettene er relativt begrenset til vanlig, men på søndag da hun begynte å klø, spredde det seg noe enormt! I nakken nedover mot skulderbladene, i armhulene, overarmene, magen/brystet og albuene. :/ Å smøre hjalp ikke!
Det eneste jeg kan koble det til er det at hun fikk smake fire-fem små biter med krabbe omtrent to timer før utbruddet. På nettet leste jeg at allergiske reaksjoner fra skalldyr kommer som regel etter få minutter...
Etter en dusj og mer smøring, ga det seg. Hun har fortsatt utslett, men ikke like rødt og hissig, og hun klør ikke lenger.
Noen som kan opplyse meg litt? Eventuelt har lignende erfaringer?
Samboeren min kan også reagere på krabbe, selv om det ee av og til for noen ganger går det bra, mens andre ganger får han mageknip.
Det eneste jeg kan koble det til er det at hun fikk smake fire-fem små biter med krabbe omtrent to timer før utbruddet. På nettet leste jeg at allergiske reaksjoner fra skalldyr kommer som regel etter få minutter...
Etter en dusj og mer smøring, ga det seg. Hun har fortsatt utslett, men ikke like rødt og hissig, og hun klør ikke lenger.
Noen som kan opplyse meg litt? Eventuelt har lignende erfaringer?
Samboeren min kan også reagere på krabbe, selv om det ee av og til for noen ganger går det bra, mens andre ganger får han mageknip.