Allergisk reaksjon på Menopur?

Heila

Gleder meg til å kjenne liv
Novemberlykke 2015
Jeg har tatt det som en selvfølge at jeg skulle få bivirkninger av medisinene jeg skulle ta, da kroppen min liker dårlig å få medisin og jeg får ALLTID bivirkninger.

Nå sitter jeg to timer etter å ha tatt min først sprøyte med Menopur og det har begynt å klø og svi i huden. Særlig i ansiktet, og det kan se ut til at jeg får rødt utslett. Så i morgen må jeg ringe legen min. Noen andre som har opplevd liknende? Jeg er redd for å få beskjed om at jeg ikke kan fortsette behandlingsforløpet :/

Jeg fikk rødt utslett rundt stikkstedet. Etter noen runder så ga det seg. Har du sånn steril våtserviett som du bruker først?

Ja, steriliserte området først. Det er ansiktet og munnhulen som reagerte. Reagerte nesten likt som når jeg spiser kiwi eller ananas. De eneste matvarene jeg er allergisk mot. Roet seg litt i løpet av natten, og kjenner kun litt lett kløe nå, så tenker jeg ser an hvordan det går etter sprøyta i kveld.

Ny dose er tatt, og reaksjonen lar ikke vente på seg. Ny runde med kløe i ansiktet, og smerter i munnhulen. Så da er jeg vel litt allergisk, men tror ikke reaksjonen er så ille at jeg må stoppe. Skal snakke med legen i morgen uansett, så da får jeg høre.

Snakk med legen din, kanskje du kan få allergitabletter eller noe mens du holder på med sprøytene :)

Var hos legen i dag, og hun var enig med meg i at så lenge jeg ikke plages veldig av utslettet, så var det ikke noe å bekymre seg over. Har egentlig roet seg ned. Ser mest ut som jeg konstant rødmer, evt har vært ute i kulda en stund :) Naboen mente det fikk meg til å se frisk ut, med farge i kinna :D

Var hos legen i dag, og hun var enig med meg i at så lenge jeg ikke plages veldig av utslettet, så var det ikke noe å bekymre seg over. Har egentlig roet seg ned. Ser mest ut som jeg konstant rødmer, evt har vært ute i kulda en stund :) Naboen mente det fikk meg til å se frisk ut, med farge i kinna :D

Herlig beskrivelse! :D

Huff da, jeg har ikke hørt om det før. Men jeg har tatt allergitabletter ifm forsøk, pga gresspollenallergi, og det var klarert med fertilitetslegen. Kanskje du kunne prøve det..

Hmm.. i går ble det faktisk verre, og jeg burde sikkert kontaktet lege. Etter sprøyta, ble ansiktet nærmest bedøvet. Slik som når man har vært hos tannlegen. Begynte i haka, og så nesa og pannen. Merket ikke stort i dag tidlig, men nå kjenner jeg meg ganske nummen i ansiktet igjen. Får vel ringe legen i morgen. Er heldigvis snart ferdig.

Ser at på Gonal-f så står hovent ansikt, som en sjelden bivirkning. Står ikke nøyaktig det på Menopur, men er kanskje samme greia. Ganske ekkelt og ubehagelig.

Ville dratt til legen i morgen jeg.. Eller ringt å hørt iallefall.. Vil ikke skremme deg men jeg ble sendt rett på sykehuset pga d.. Ikke av medisin da var visst en nerve i klem i nakken.. Men nummenhet er aldri bra

Ville dratt til legen i morgen jeg.. Eller ringt å hørt iallefall.. Vil ikke skremme deg men jeg ble sendt rett på sykehuset pga d.. Ikke av medisin da var visst en nerve i klem i nakken.. Men nummenhet er aldri bra

Ja, du har rett. Jeg har skjønt at det er en slik bivirkning hvor man bør kontakte legen omgående. Jeg skal ringe dit i morgen.

Nå er jeg spent på å høre hvordan d går med deg?

Baff, jeg er visst mer redd for avbrutt forsøk, enn de plagsomme bivirkningene. Så har ikke snakket med legen. :( Håper jeg tok siste dose i dag. Fortsatt litt nummen, men ikke like sterkt som første gangen. Samme med utslettene, var verst første dagen. Selv om jeg både er rød og huden kjennes som sandpapir, med masse nupper.

Men, jeg kommer til å ta det opp med klinikken i etterkant, for tror kanskje ikke jeg bør gå på Menopur neste gang.

Back
Topp