Allergisk reaksjon på Albyl-e?

Spirehybelen

Glad i forumet
❤Januarlykke 2022❤
Snøfnuggene 2025 ❄️
Hei,

Er det noen av dere som har reagert på albyl-e tidligere?

Jeg har fått utslett over hele kroppen som klør noe sykt og bare formerer seg. Legen mente det kunne være en reaksjon på Albyl-e siden jeg begynte på det rundt eggløsning.

Kan godt være legen har rett. Ikke umulig å reagere på medisin. Hvor lenge skal du gå på det, hadde legen noen forslag til erstatning og fikk du noe for utslettet?

Kan godt være legen har rett. Ikke umulig å reagere på medisin. Hvor lenge skal du gå på det, hadde legen noen forslag til erstatning og fikk du noe for utslettet?
Nei, men jeg gikk på den i forrige svangerskap uten reaksjon :confused013

Det er meg og gynekologen som avtalte at jeg skal gå på det ut uke 12 ca siden jeg har hatt et par MA i uke 8 og 10. Jeg har kun fått resept på cettizin som skal dempe kløen, så ville legen at jeg skulle gi det litt tid å se om det ble bedre eller verre.

Han sa at det kun var klexane som var en mulig erstatter

Det er meg og gynekologen som avtalte at jeg skal gå på det ut uke 12 ca siden jeg har hatt et par MA i uke 8 og 10. Jeg har kun fått resept på cettizin som skal dempe kløen, så ville legen at jeg skulle gi det litt tid å se om det ble bedre eller verre.

Okei. Da ville jeg ringt gyn :Heartred

Du bruker ikke tilfeldigvis cyclogest og? ❤️

Jeg har ikke brukt abyl-e, men denne gangen reagerte jeg veldig på medisinene. Jeg har et utslett på hendene som ble kraftig forverret etter medisinstart.

Jeg har ikke brukt abyl-e, men denne gangen reagerte jeg veldig på medisinene. Jeg har et utslett på hendene som ble kraftig forverret etter medisinstart.
Huff, det er så kjipt å få slike reaksjoner :/ fikk du byttet type medisiner da?

Huff, det er så kjipt å få slike reaksjoner :/ fikk du byttet type medisiner da?
Nei, jeg gjorde ikke noe med det. Jeg smørte bare ekstra med den kremen jeg har. Det er mye bedre allerede (to uker siden uttak).

Nei, jeg gjorde ikke noe med det. Jeg smørte bare ekstra med den kremen jeg har. Det er mye bedre allerede (to uker siden uttak).
Hvilken krem? :) Er desperat siden det klør så :wacky:

Jeg har brukt en fra weleda (helsekost), og supplert med betnovat (resept).

Jeg fikk elveblest på halsen av progesteron. Eneste som hjalp var prednisolon
Takk for tilbakemelding :) jeg begynner p mistenke at det kan være vannkopper istedenfor en reaksjon på Albyl-e. For det klør noe helt vilt og er over hele kroppen, i kludert slimhinner og hodebunn :(

Takk for tilbakemelding :) jeg begynner p mistenke at det kan være vannkopper istedenfor en reaksjon på Albyl-e. For det klør noe helt vilt og er over hele kroppen, i kludert slimhinner og hodebunn :(
Bare sniker her; Albyl-e kan, som andre NSAIDS som ibux, forverre sykdommen hvis det faktisk er vannkopper du har .. Så jeg hadde kontaktet lege ganske raskt. God bedring!

Bare sniker her; Albyl-e kan, som andre NSAIDS som ibux, forverre sykdommen hvis det faktisk er vannkopper du har .. Så jeg hadde kontaktet lege ganske raskt. God bedring!
Takk for tips! Skal høre med legevakten

Jeg fikk utslett av Fragmin, som også er blodfortynnende. Det ble bedre etter noen dager.
Ja, dette har ikke blitt noe bedre enda. Så det er nok vannkopper :wacky: ganske typisk å få det samtidig som jeg tester positivt og går på albyl-e, da albyl-e gjorde ting mye verre :p

Håper bare spiren sitter og at ikke det blir skadet av vannkoppene :smiley-angelic001

Back
Topp