Allergisk mot bind? *Ekle detaljer*

W1ke

Elsker forumet
Går det ann å være det?

Når jeg har mensen bruker jeg alltid o.b. Hele tiden. Nettopp pga at jeg holder på å klø meg ihjel om jeg må bruke bind eller truseinnlegg. I tilegg hovner jeg opp.

Nå fødte jeg ei jente for 1 uke siden, å må da nødvendigvis bruke bind en periode. I tillegg til stingene som skal gro, så holder jeg nå på å klø meg ihjel pga bindene. Er det noe jeg kan gjøre, evt annet jeg kan bruke for å slippe dette?

Jeg bytter ofte og vasker med rent vann ved hvert bytte og dobesøk, uten at det hjelper...

Jeg kan ikke bruke bind under noen omstendigheter,men etter jeg fødte siste ignorerte jeg dette og endte opp med den villeste eksem i hel underliv,rumpe og det hele.Til slutt gikk det ikke mer for jeg fikk så vondt og hadde store sår. Heldigvis var jeg jo bare hjemme så det ble til at jeg tok hundre turer på toalettet og skiftetet undertøy som jeg brukte papir i hver gang. Ikke optimalt,men jeg hadde ikke noe annet valg...

Jeg reagerer på noe i noen bind og ender derfor opp med Tena som jeg per dags dato ikke reagerer på. Prøv ulike typer, ta gjerne en tur på apoteket og få gratisprøver for eksempel.

du kan jo i værste fall prøve bleiene til babyen da. de skal jo være veldig anti-allergi. bare sånn når du er hjemme og ikke bryr deg om du har en diger klump mellom beina...

Jeg har fått dette etter siste unge, og klør som en gal - ca to uker etter jeg brukte bind...

Prøv tena eller en av babyens bleier. :-) gjør det du må for å unngå sår der nede nå!

da tror jeg jeg hadde handlet inn de der flanellbleiene fra sparkjøp, som man vanligvis bruker som gulpekluter, og laget meg tøybleier. Og heller kastet etter bruk. (tror ikke jeg hadde orket å vaske det)

Kan få kjøpt tøybind, kanskje det kan hjelpe? 

Jeg er også sånn. Bruker bind og truseinnlegg i tøy, liker best de fra imse vimse.

Hvis du ikke kommer til å bruke tøy senere, så kan du som foreslått ovenfor bruke gaskluter fra Rema 1000 f.eks. (de er jo billige) og bytte veldig ofte - de holder jo ikke på fukt. Slike kluter kan vaskes på 95 grader om du vil.

(Og det er ikke så ekkelt å vaske tøybind ;) )

jeg reagerer på bindt - noen mer enn andre. noen kan jeg bruke i korte perioder (f.eks. på nettene), mens andre reagerer jeg med en gang. klør og blir rød og sår. løsningen her er ob eller tøybind:)

snupii skrev:
du kan jo i værste fall prøve bleiene til babyen da. de skal jo være veldig anti-allergi. bare sånn når du er hjemme og ikke bryr deg om du har en diger klump mellom beina...

Var akkurat det jeg tenkte ;)

Fjärild skrev:
Jeg er også sånn. Bruker bind og truseinnlegg i tøy, liker best de fra imse vimse.

Hvis du ikke kommer til å bruke tøy senere, så kan du som foreslått ovenfor bruke gaskluter fra Rema 1000 f.eks. (de er jo billige) og bytte veldig ofte - de holder jo ikke på fukt. Slike kluter kan vaskes på 95 grader om du vil.

det fungerer faktisk å kun ha et tynt stykke tøy/gassklut oppå bindet (altså nærmest huden). det beskytter huden mot bindet, mens blodet går igjennom tøyet og bindet tar imot.

Mrs Lutz skrev:

Fjärild skrev:

det fungerer faktisk å kun ha et tynt stykke tøy/gassklut oppå bindet (altså nærmest huden). det beskytter huden mot bindet, mens blodet går igjennom tøyet og bindet tar imot.

Da synes jeg det var en god ide. :) 

Jeg brukte disse SABA bindene etter fødsel jeg. De er jo litt store, men jeg reagerte ikke noe på dem. Libresse og de andre bind merkene reagerer jeg kjempekraftig på, så de kan jeg ikke bruke.

Håper det ordner seg for deg. Er liksom litt nok å styre med når man har fått en liten en i hus.

Back
Topp