Allergimedisin og rier

Septokt19

Forumet er livet
Juli13-jentene
Oktoberlykke 2019
Jordmor sa til meg i dag at selv om allergimedisiner er ufarlige for fosteret, så kan noen av dem ha en direkte hemmende effekt på rier og dermed ikke være så heldig for fødselsforløpet. Hun visste ikke ang akkurat den jeg tar da, men jeg tenker at jeg vil heller være litt tett enn å få en laaaaaaaangdryg fødsel.... Skal prøve å lese litt om dette, men ville også spørre her om noen har hørt om dette?

Jeg har aldri blitt utredet for pollenallergi, men fått symptomer de siste 3 årene på våren, og fikk klarsignal av legen til å ta Alzyr (samme virkestoff som Zyrtec), og Zymelin nesespray. Sa dette til jm, og hun sa at legen antagelig kun fokuserer på fare/ikke for foster når han svarte ja, ikke fødsel/rier.

Anyone? :-)

Hmmm, det har jeg ikke hørt om... Kan ikke finne noe om det akkurat nå, verken legemiddelverket eller relis skriver om akkurat den problemstillingen. Da må jeg i så fall søke litt grundigere, men det blir ikke i kveld (litt trøtt) :)

Fant ikke mer om det jeg heller... Sendte en forespørsel til tryggmammamedisin.no tidligere i dag, kanskje de vet :-)

Back
Topp