Allergimedisin og amming

Jeg husker ikke noen navn i farta, men de eldste medisinene er de tryggeste i forhold til amming. Dessverre er det jo også disse man blir mest trøtt av... Spør legen din! [;)]

Venninna mi spiser Polaramin. Men jeg sjekka felleskatalogen,
og det er jo rød 3 kant på den.

ORIGINAL: Susseline2

Sjekk ut Zyrtec da? Jeg vet ikke, men hør m legen du[:)].
Stakkar deg som er allergisk, d er dryge greier[:o]

Det kløøøøøøøøøøøør!! Det renner og jeg nyser!!

da jeg ble gravid måtte jeg gå over på polaromin,legen sa den har vært brukt i alle år av gravide uten at det er oppdaget skade på foster.

jeg trodde jeg kunne forts.på den når Alina ble født,men legen på føden sa at det måtte jeg ikke gjøre. den er ikke anbefalt for ammende,sikkert pga.det vanlige,at den kan gå over i melken. så nå går jeg ikke på noen som helst form for allergi medisin for å forebygge.å d har faktisk fungert fint for meg!! men snakk med legen din om det er noen allergi tabletter d kan ta!

ORIGINAL: Astra

grunnen til at det er rød varselstrekant på den er at man blir/ kan bli trøtt av den.

Du skal være klar over at Felleskatalogen er basert på info fra legemiddelprodusentene, og de anbefalingene de gir, er for å være "på den sikre siden". Det er bedre å snakke med legen din om hva du kan ta. Forøvrig betyr ikke rød trekant at medisinen er "sterk", men at man blir trøtt og sånn av den...

ORIGINAL: Nala

Du skal være klar over at Felleskatalogen er basert på info fra legemiddelprodusentene, og de anbefalingene de gir, er for å være "på den sikre siden". Det er bedre å snakke med legen din om hva du kan ta. Forøvrig betyr ikke rød trekant at medisinen er "sterk", men at man blir trøtt og sånn av den...

Vet at det ikke betyr at den er sterk.. Men jeg vet at jeg blir så himmla trøtt av di medisinene.
Spiste en del Somadril og Paralgin når ryggen min slår seg helt vrang, å da blir jeg sååååååå trøtt!

ORIGINAL: Nala

Vet at det ikke betyr at den er sterk.. Men jeg vet at jeg blir så himmla trøtt av di medisinene.
Spiste en del Somadril og Paralgin når ryggen min slår seg helt vrang, å da blir jeg sååååååå trøtt!

Jepp, det er det som er så kjipt med de eldre allergimedisinene... Hvis du ikke klarer deg uten, men må ta noe, så er det nok lurt å ta den om kvelden. Da skal du jo sove likevel... [;)]

Har fått resept på cetirizin alpharma, kan brukes når du ammer..

ORIGINAL: babygirl81

Har fått resept på cetirizin alpharma, kan brukes når du ammer..

Det fikk jeg beskjed om at jeg i allefall ikke måtte spise, fordi at det er så
ny en medisin og det er lite forskning på den og amming.
Cetriizin går over i morsmelka..

Back
Topp