Allergimedisin i tablettform...

Torjussen

Forelsket i forumet
Jeg fikk noen tabletter av legen i dag..
Skal gi pjokken 1 kvart tab morgen og kveld.. På kvelden er det greit å blande den i grøten...
Men hvordan skal jeg gi på morgen tro?
Må jeg gi han noen skjeer grøt da også tro?
Noen andre som har gjort lignende?

Allergimedisin til baby?
Gir de det til så små altså? Kan jeg spørre hvorfor?
Ingen erfaring, derfor jeg spørr litt :)

Allergimedisin til baby?
Gir de det til så små altså? Kan jeg spørre hvorfor?
Ingen erfaring, derfor jeg spørr litt :)

Ja jeg fikk allergitabletter...
Han har vært ganske plaget av eksem med gule betennelser i.
Legen er nå ganske sikker på at det er staflykokker som har satt seg i sårene..
Men har sendt prøvene til dyrking for å være helt sikker..
Allergitablettene skulle hjelpe mot kløe.. Sånn at han slipper å klø så veldig;-/
Men å få i en liten tass på straks 4 mnd en allergitablett er jo ikkje det enkleste..
;(

Ja jeg fikk allergitabletter...
Han har vært ganske plaget av eksem med gule betennelser i.
Legen er nå ganske sikker på at det er staflykokker som har satt seg i sårene..
Men har sendt prøvene til dyrking for å være helt sikker..
Allergitablettene skulle hjelpe mot kløe.. Sånn at han slipper å klø så veldig;-/
Men å få i en liten tass på straks 4 mnd en allergitablett er jo ikkje det enkleste..
;(
Men hvorfor fikk du ikke flytende zyrtec? Det må jo ha vært mye enklere?

Har virkelig aldri hørt at så små barn får tablettform. Flytende zyrtec må være det beste alternativet

Mina Alis 15.04.13 ❤Felix 28.08.08

Spør meg ikke;-/
Kanskje ikke den hjelper så mye mot kløe??
Har virkelig ikke peiling..
Noen som har brukt det?
Vi fikk flytende zyrtec til storebror når han var 1,5-2 år, han hadde da røde prikker på lårene som plaget han og det hjalp.
Kan være at legen ikke har så kjennskap til medisin hos småbarn?
Ofte må man passe på at man får mikstur, hadde ikke fått i min 3 åring tabletter engang. For slik som de kjenner med tunga hadde den tabletbiten kommet ut fort.

Hvilken tablett fikk du?

Vi fikk flytende zyrtec til storebror når han var 1,5-2 år, han hadde da røde prikker på lårene som plaget han og det hjalp.
Kan være at legen ikke har så kjennskap til medisin hos småbarn?
Ofte må man passe på at man får mikstur, hadde ikke fått i min 3 åring tabletter engang. For slik som de kjenner med tunga hadde den tabletbiten kommet ut fort.

Hvilken tablett fikk du?
De heter polaramin 2 mg.
Nei hadde nok ikke fått den hel inn her heller.. Men fikk beskjed om knuse den..
Synes detta var litt rart jeg..
Men tror nok ikke at han ikke har peiling..
Han jeg var hos er spesialist på barnesykdommer og har jobbet som det i ca 30 år.. Så han burde jo vite hva han driver med? ( var fastlegen som sendte henvisning til han, for han var flink på detta)?!

Måtte lese på felleskatalogen, http://www.felleskatalogen.no/medisin/polaramin-msd-562895, og ser at doseringen du har fått er riktig til spedbarn.
Og med en lege som er ekspert hadde jeg stolt på det, hadde det kun vært fastlegen hadde jeg desverre vært skeptisk. Men han kan nok jobben sin, men den kan fort gjøre babyen døsig noe som er greit på kelden :p

Måtte lese på felleskatalogen, http://www.felleskatalogen.no/medisin/polaramin-msd-562895, og ser at doseringen du har fått er riktig til spedbarn.
Og med en lege som er ekspert hadde jeg stolt på det, hadde det kun vært fastlegen hadde jeg desverre vært skeptisk. Men han kan nok jobben sin, men den kan fort gjøre babyen døsig noe som er greit på kelden :p
Ja jeg var inne å leste på det selv, såg at det var riktig dosering jeg også;)
Ja må vel nesten bare stole på at han veit hva han driver med;) han skulle nå uansett ringe meg om ett par dager å høre hvordan det gikk;)

Nei hadde det vært min fastlege hadde jeg IKKE stolt på det.. Han har ikke peiling.. Og den salva jeg fikk av han imens jeg ventet på å komme inn hos hudlegen, fikk jeg beskjed om å kaste i dag.. Den hadde ingen virkning;-/ ( kanskje ikke så rart at det ikke har vært noe særlig fremgang etter å ha smurt morgen og kveld i snart 1 mnd)

Jenta mi har samme, fikk det når hun var 1 1/5 ca. Hun tar halv pille morgen og kveld. Tar det mot pollen allergi. Jeg har knust pillen mellom 2 skjeer og blandet det med flytende og brukt sprøyte. Hvis han får flaske kan du jo blande det i der, får han noe fruktmos?

Sent from my GT-P3110 using BV Forum mobile app

Jenta mi har samme, fikk det når hun var 1 1/5 ca. Hun tar halv pille morgen og kveld. Tar det mot pollen allergi. Jeg har knust pillen mellom 2 skjeer og blandet det med flytende og brukt sprøyte. Hvis han får flaske kan du jo blande det i der, får han noe fruktmos?

Sent from my GT-P3110 using BV Forum mobile app
Han får flaske ja, men legen anbefalte ikke å gi i flasken pga at det var lett at mye lå igjen i flasken...
Men jeg lurte også på om jeg kunne gitt i sprøyte med litt mme i?
Han får ikke fruktmos nei, kun sviskemos blandet i grøten på kvelden..

Han får flaske ja, men legen anbefalte ikke å gi i flasken pga at det var lett at mye lå igjen i flasken...
Men jeg lurte også på om jeg kunne gitt i sprøyte med litt mme i?
Han får ikke fruktmos nei, kun sviskemos blandet i grøten på kvelden..

Da hadde most pillene godt og blandet de med mme og gitt i sprøyte.

Back
Topp