allergiiii..hjelp?

KineMor1

Forelsket i forumet
Hei ladys

Dette begynte for 2 mnd ca..snuppa fikk pluselig utslett....legen mente det var allergi,og ga bare noe kløestillende...etter dette har det baaare blitt verre..tørr neste ikke gi snuppa noe som helst i frykt om at utslettet skal bryte ut igjen..noe det nå gjør kanskje 2 ganger i uken etter at hun begynte i bhg..alt er jo nytt. først var d frukt...så var det solkrem..hva er d neste?

var på apotekte...men der hadde de ikke noe spes solkrem som var allergitesta..men testa på sart hud.
noen som kan komme med tips?

også er det flekkfjerner...noe som er allergivennlig?er usikker på vanish,biotex..osv

noen som vet?

Jeg ville sluttet med flekkfjernere ja! Masse sterke stoffer i de!
Jeg kan ikke bruke noe som helst, da får sambo utslett med en gang! Ikke engang tøymykner [8|]
Har du prøvd Neutral sitt vaskepulver? Jeg bruker det etter anbefaling fra ho mor som hadde to små med MASSE allergi (mine søsken).. og d hjalp hun [:)]
Ellers er jo alt med sitrus super irriterende for utslett/kløe/allergi.
Ikke bare sitrus frukter inneholder dette men også shampoo,kremer og denslags.. les bakpå så ser du![:)]
Ellers så fikk lillemann i hus veldig utslett av Landlord bleiene.. Du har jo brukt de en stund.. så sikkert usannsynlig at det er de hun reagerer på etter så lang tid.. men verdt et forsøk?[:)]

Håper dere finner ut av allergi-mysteriet så snuppa slipper å klø stakkars!

bruker neutral sitt vaskemiddel..og har gjort dette siden før hun ble født...bruker ikke noe flekkfjernere..men ser at flekker osv ikke går vekk fra klærne etter at hun begynte i bhg..sålurte på om d var noe som ER allergivennlig på det området,hehe. landlord bleiene har vi  byttet ut igjen for lenge siden...libero ftw<3

frukter får hun ikke annetenn eple og  pære her hjemme...men i bhg ofc...første dag...jeg ga beskjed om at hun bare fikk eple og pære..men der ble det trøkket på med kiwi,appelsin og hele pakken stakar[:(] forferdelige nettor både for barn og mor...takk gud for hvitvask som hjelper litt på ivertfall.

ORIGINAL: KineMor1

bruker neutral sitt vaskemiddel..og har gjort dette siden før hun ble født...bruker ikke noe flekkfjernere..men ser at flekker osv ikke går vekk fra klærne etter at hun begynte i bhg..sålurte på om d var noe som ER allergivennlig på det området,hehe. landlord bleiene har vi  byttet ut igjen for lenge siden...libero ftw<3

frukter får hun ikke annetenn eple og  pære her hjemme...men i bhg ofc...første dag...jeg ga beskjed om at hun bare fikk eple og pære..men der ble det trøkket på med kiwi,appelsin og hele pakken stakar[:(] forferdelige nettor både for barn og mor...takk gud for hvitvask som hjelper litt på ivertfall.

off dakars.. :(

Du får bare gi STRENG beskjed at hun IKKE skal ha NOE annet enn det du gir beskjed om!
Vi hadde liste i bhg over hva de ungene som var allergisk ikke kunne spise, rart at de ikke greier å følge det opp med henne da [8|]

Sier meg enig krøsamaia her med tanke på bhg...De SKAL følge med ka hver enkelt får i seg spesielt med tanke på eventuelt allergi... Har jo Albert med egg og melk allergi... han har en egen boks i kjøleskapet med hva han kan spise på skiven f.eks....

Men kan du ikkje få testet henne for hva hun eventuelt er allergisk mot? Får hun kumelk? melkeprodukter? har lest at reaksjonene kan komme en stund etterpå[&:].

Kanskje du kan skrive ned hva hun spiser hver dag, alt som hun putter i munnen... Be barnehagen skirve ned hva hun spiser der. se gjennom listen når utbruddene kommer, se om du da kan se hva hun eventuelt reagerer på...

Lager de mat i bhg? eller har hyun med seg egen mat?

ORIGINAL: mlovise

Sier meg enig krøsamaia her med tanke på bhg...De SKAL følge med ka hver enkelt får i seg spesielt med tanke på eventuelt allergi... Har jo Albert med egg og melk allergi... han har en egen boks i kjøleskapet med hva han kan spise på skiven f.eks....

Men kan du ikkje få testet henne for hva hun eventuelt er allergisk mot? Får hun kumelk? melkeprodukter? har lest at reaksjonene kan komme en stund etterpå[&:].

Kanskje du kan skrive ned hva hun spiser hver dag, alt som hun putter i munnen... Be barnehagen skirve ned hva hun spiser der. se gjennom listen når utbruddene kommer, se om du da kan se hva hun eventuelt reagerer på...

Lager de mat i bhg? eller har hyun med seg egen mat?

signerer dette!
de SKAL klare å følge opp i forhold til allergi på ungene i barnehagen!

har også erfaring med bokser med navn på med egne smør og pålegg til unger med div allergier...

lurte også på om dere ikke ka få testet... ??

Back
Topp