allergier...

Knerthen

Forumet er livet
VIP
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Er det mange her som er blitt plaget med mere allerdier under graviditeten...??
Jeg har bestandig reagert på mat uten at legen min har villet teste meg, men nå er det nok og neste gang jeg skal ditt så går jeg ikke før det er ggjort..hehe Nå kan jeg ikke spise annet enn glutenfritt brød og bakevarer, ikke melk og ting med mye melk i (kan liksom spise litt sjokolade), pasta, noe kjøtt, posesauser,egg og noen andre ting...[&:] + at eksemen og psoriassisen har blitt værre... Vil dette gå tilbake til det normale etter ungen er født..??
Håper det er noen som har noen gode svar for jeg blir jo gal..hehe Og jeg som elsker pasta, sjokolade og sjokolademelk...[&o]

Og er det noen som hvet hvorfor det har blitt værre nå...?? For det blir liksom værre og værre for hver dag...[&:]

Min konklusjon e at når man e gravid så kan alt mulig skje,den ene eller den andre veien....alt(nesten) som e unormalt e normalt...he,he

ORIGINAL: knerthen

Er det mange her som er blitt plaget med mere allerdier under graviditeten...?? Jeg har bestandig reagert på mat uten at legen min har villet teste meg, men nå er det nok og neste gang jeg skal ditt så går jeg ikke før det er ggjort..hehe Nå kan jeg ikke spise annet enn glutenfritt brød og bakevarer, ikke melk og ting med mye melk i (kan liksom spise litt sjokolade), pasta, noe kjøtt, posesauser,egg og noen andre ting...[&:] + at eksemen og psoriassisen har blitt værre... Vil dette gå tilbake til det normale etter ungen er født..?? Håper det er noen som har noen gode svar for jeg blir jo gal..hehe Og jeg som elsker pasta, sjokolade og sjokolademelk...[&o]

Hei hei. Jeg har faktisk cøliaki (glutenallergi). Jeg har merket at jeg er enda mer sensitiv for gluten under svangerskapet. Skal en usynlig bit til med gluten og jeg blir dårlig. Kan være noe som skjer i kroppen.
Hvis du ikke er testet burde du gjøre det med en gang og finne ut om du har glutenallergi. Man skal gå på veldig streng diett under svangerskapet hvis man har det..
Uansett så er det plagsomt å hangle rundt.....
Men må føye til at det er utrolig kjipt. Fikk diagnosen da jeg var 18 år.. så har ikke vokst opp med det.. Er fortsatt ganske bitter. [:@] Savner boller og kaker. Spesielt hveteboller! [:D]

Og ang. melk- hvis du har glutenallergi vil du få beskjed om å holde deg unna melkeprodukter i et par uker etter at du begynner en glutenfri diett.  Deretter kan du prøve deg igjen, og som regel går det veldig fint.
Jeg har oppheng i melk og det er ikke noe problem..

Jeg har også p.g.a. cøliakien og svangerskapet fått en ekstra oppfølgingstime/ultralyd  i uke 30 får å se at barnet får nok næring.

Jeg og har blitt utrolig sensitiv i huden etter at jeg ble gravid! Reagerer på alt mulig og noen ganger får jeg kløende utslett oppå hendene og på håndbakken.. Litt ekkelt, men det går bort så fort jeg skylder en stund med kaldt vann og smører med oil of olay, he he. Tips fra ho mamma det se, he he[:D] Funker mot ALT sier ho, he he. Ho er jo så søt og da... [:D]

Trur jeg blir litt hissig vist han ikke vil teste meg nå... Har fått til svar om andre ting jeg har spurt om i svagnerskapet at han vil vente med å sende meg til utredning til etter ungen er født, men han har aldri villet teste meg for allergier som går på mat bare andre ting.. Men hormonell som jeg er for tiden så kan jeg love at det blir leven vist de ikke tester meg..hehe

eg fikk diare i 3 uker da eg gikk med lisja..legen satte meg på cøliaki kost og tok blodprøver...fant ingenting..
men enig som kokken seier..alt som er unormalt ellers er normalt i eit svangerskap...

Skjønner at alt blir "normalt" men jeg orker ikke å bli syk med oppkast og diare hver gang jeg skal spise...[&:] Hadde det ikke hvert for at jeg gjerne er dårlig i ett døgn etter på så hadde det jo hvert greit..hehe

ORIGINAL: knerthen

Trur jeg blir litt hissig vist han ikke vil teste meg nå... Har fått til svar om andre ting jeg har spurt om i svagnerskapet at han vil vente med å sende meg til utredning til etter ungen er født, men han har aldri villet teste meg for allergier som går på mat bare andre ting.. Men hormonell som jeg er for tiden så kan jeg love at det blir leven vist de ikke tester meg..hehe

Du har krav på å bli undersøkt og det burde du. Ikke bare for din del men for barnet sin del også. Det er snakk om næring til både deg og barnet som ikke kommer frem hvis du har den allergien og ikke er regulert nok...

Back
Topp