Allergier

enois

Forumet er livet
Noen som har fått forandringer ift allergier etter du ble gravid? Jeg har aldri vært allergisk mot noe, men nå plutselig reagerer jeg på masse. Hovnet opp skikkelig i munnen i dag etter å ha spist tre tygg av et eple.. Skummelt.

Noen som har fått forandringer ift allergier etter du ble gravid? Jeg har aldri vært allergisk mot noe, men nå plutselig reagerer jeg på masse. Hovnet opp skikkelig i munnen i dag etter å ha spist tre tygg av et eple.. Skummelt.
det hørtes veldig skummelt ut :O

Ja. Det var ikke noe gøy. Har bestilt meg time til legen.

Allergi for eple er nok en kryss allergi - har du pollenallergi?
Min allergi har denne ganga blitt mye verre, spesielt kryssallergier, som jordbær, eple, pære, nøtter etc.
så kan nok være det, men dessverre lite anne. Gjøre enn å unngå sliktidlig i svangerskapetsvangerskapet

Ja, jeg er allergisk mot pollen. Er det det som gjør det? Og kommer det til å gå over når jeg ikke er gravid noe mer?

Eple er en av de vanligste kryssallergiene til pollen. Du har nok alltid hatt det, men det slår sterkt ut nå. Store muligheter for at det går litt tilbake når gullet er kommet ut.
men må vel også forberede deg på sterkere pollenallergi til våren...

Ting du må være obs på er blant annet eplwr, pærer, jordbær, mandeler, nøtter, citrusfrukter.
jeg kan ikke skrelle rå poteter og gulrøtter uten kraftig reaksjon, veldig ille nå og ikke bra til vanlig heller...

Dette er jo galskap! Uff. Tror det blir vanskelig for meg å huske på alt dette jeg som aldri har reagert på noe av mat. Men så lenge jeg aldri havner opp i halsen skal jeg være glad.

Må nok dessverre bare prøve deg fram... Er ikke sikkert du reagerer på alt....
Her er plutselig clementiner blitt et problem:(

Ei venninne av meg ble allergisk mot hunden sin i svangerskapet, hun ble ikke kvitt det etter fødsel.

Kan gå begge veier.
noen merker ikke allergi under svangerskapet.
begge gangene har det vært ille fjor meg (eneste likt...)
når jeg amma merka jeg ingenting heldigvis.

Back
Topp