Allergier,- når merket dere dem?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Irene
  • Opprettet Opprettet
Melkeproteinallergi, vi merket det etter fem uker pga kollik og skjønte hva det var etter seks mnd fordi en venninne tipset oss om det.

Allergi mot melk, egg, soya og nøtter. Vi merket at noe var galt allerede iløpet av de to første ukene, men hun var rundt to mnd da det ble oppdaget at det var matallergier hun slet med.

Datteren vår har en antatt allergi mot et av virkestoffene i paracet. Dette oppdaget vi da hun var noen måneder gammel. Vi hadde da gitt henne paracet i både flytende form og som stikkpiller ved fem ulike anledninger, men uansett form så kastet hun opp innen maks 10 minutter etter at hun fikk paracet. Vi har vært hos lege og diskutert det da vi gjerne skulle ha fått påvist nøyaktig hva hun reagerer på, men det fins dessverre ingen enkel måte å teste akkurat hva hun reagerer på. Vi gir henne derfor ibux i stedet og det tåler hun heldigvis fint :)

Merket at lillesøster hadde egg-allergi når hun var ca 11mnd og hun fikk smake bakverk med egg på kafé.
Blodprøver viser ingen andre allergier så vi håper det holder seg sånn og at hun vokser av seg egg-allergien...

Jenta mi hadde melkeproteinallergi. Merka at det var noko gale då ho begynte med fast føde og slutta å legge på seg ved 10-11 mnd. Det tok imidlertid 8 mnd til før ho fekk diagnose.

Fikk elveblest ved innføring av fast føde ved 5 måneders alder. Fikk påvist melkeproteinallergi ved 8 måneder. Ved smak /hudkontakt av egg noen måneder etter,har jeg selv konstatert eggeallergi. Ny test skal tas igjen I november måned. Reaksjon kommer i løpet av 2-3 min, så tydelig reaksjon. Satser på hun vokser det av seg. Da jeg kuttet melk i egen kost fra 5 måneder, ble også huden (eksem) bedre!

Hun fikk først melkeprotein allergi å merket det fra første stund. Senere har hun fått laktoseintolleranse og eggallergi, kom rundt 3 års alderen.

Eldste har allergi mot melk, var ca 1 år når det ble oppdaget. Hun har og pollen, husstøv og pelsdyrallergi.

Yngste var 6 uker når han fikk melkeproteinallergi diagnosen. Han har og antatt soya allergi, pollen allergi, hund og katte allergi samt intoleranse mot tomat. Alt før han ble 1 år, det slår ikke ut på blodprøver men han blir syk og potte tett av disse tingene og blir derfor medisinert for å lette plagene.

Litt usikker på hva utslettet i ansiktet til han ene tvillinggutten min kommer fra. Han er 6 måneder og er ett eller annet jeg spiser som gjør at han får utslett. Lurer litt på om det kan være egg.
Utslettet kom da han var rundt 3
Måneder, og gikk bort en periode før det kom tilbake.
Er egg i veldig mye, og klarer ikke helt å dy
meg med å unngå alt, bakverk osv. Men må nok prøve for en uke eller to og se om det blir bedre.

Når kan man ta test på baby? Tenker det kanskje er litt tidlig og man bør vente til de er litt eldre?

Oppdaget melkeallergien til eldste da han var 2 mnd, han tålte ikke at jeg spiste meieriprodukter. Lillesøster merket vi ingenting på til hun var 10 mnd. Da introduserte vi melkeprodukt for første gang, og vips var babyen dekt av utslett.

Back
Topp