Allergi

Løvetann

Blir kjent med forumet
Hei,
Jeg har blitt tatt av den vanlige allergimedisinen og satt på livostin øyedråper og nesespray og på cetrizintabletter... men det fungerer ikke. Det er beskjeden spredning på or og hassel, som jeg er litt allergisk mot - og medisinene er ikke til nok hjelp mot det lille som er nå. Kjenner jeg supergruer meg til bjørkepollensesongen, for jeg er skikkelig allergisk mot bjørk. Har dere god erfaring med andre type allergimedisiner som er godkjent for gravide?
 
Det hørtes rart ut, jeg tar alle mine vanlige allergimedisiner, akkurat fått nye resept på forrige svangerskapskontroll. Bruker Aerius allergipiller. Sjekk tryggmammamedisin.no, der er det god oversikt over hvilke legemidler som er greit når du er gravid:)
 
Det hørtes rart ut, jeg tar alle mine vanlige allergimedisiner, akkurat fått nye resept på forrige svangerskapskontroll. Bruker Aerius allergipiller. Sjekk tryggmammamedisin.no, der er det god oversikt over hvilke legemidler som er greit når du er gravid:)
Eg bruker også Aerius, men veit det er fleire som ikkje er anbefalt som gravid. Eg reagerer mest på or så trur min verste periode er over for i år. Men er allergisk mot hassel og bjørk også, så står på medisiner til bjørka er ferdig.
 
Tusen takk for tips! Min fastlege har vikar for seg, og det var denne vikaren som stoppet alt av vanlig medisin. Får bare ta en tur innom legekontoret. Ser at det muligens bare er tablettene som bør byttes, og resten kunne jeg beholdt som før.
 
Jeg har blitt anbefalt å ikke ta allergimedisiner i hele graviditeten, så er helt uten. Tror det var aerius jeg hadde før. Men det skal sies at jeg klarer meg ok uten, er ikke veldig hardt angrepet av allergien. Kan godt hende jeg hadde fått om jeg virkelig hadde trengt de :happy:.
 
Eg starta på medisiner i fjor etter å bare ha tatt sporadisk tidligere. Men året før merka eg at det ikkje egentlig var nok. Sidan eg prøvde å bli gravid passa eg på å be om ein type eg kunne bruke under graviditet også. Legen sjekka tryggmammamedisin.no for å dobbeltsjekke kvar han skulle gje meg.
 
Jeg startet nettopp på min allergimedisin og spurte hva som var best for meg siste 7 ukene og i ammeperioden.. hadde tidligere Aerius og en ny nesespay.. fikk Aerius i år med forklaring av at den er trygg.. nesespayen som jeg elsket ifjor derimot, den må jeg droppe. Fikk livostin og det er ikke på langt nær det samme for meg. Er spent på når gresspollen er på sitt Værste da.
 
Hei,
Jeg har blitt tatt av den vanlige allergimedisinen og satt på livostin øyedråper og nesespray og på cetrizintabletter... men det fungerer ikke. Det er beskjeden spredning på or og hassel, som jeg er litt allergisk mot - og medisinene er ikke til nok hjelp mot det lille som er nå. Kjenner jeg supergruer meg til bjørkepollensesongen, for jeg er skikkelig allergisk mot bjørk. Har dere god erfaring med andre type allergimedisiner som er godkjent for gravide?

jeg går på aerius tabletter, dymista nesespray og zaditen øyedråper. Både allergispesialist og fastlege har gått god for disse.

Nesesprayen og øyedråpene vil jeg virkelig anbefale, de funker bedre på meg enn andre typer jeg har prøvd. Var spesialisten min som anbefalte meg.

Ble anbefalt å ikke ta telfast tabletter.
 
jeg går på aerius tabletter, dymista nesespray og zaditen øyedråper. Både allergispesialist og fastlege har gått god for disse.

Nesesprayen og øyedråpene vil jeg virkelig anbefale, de funker bedre på meg enn andre typer jeg har prøvd. Var spesialisten min som anbefalte meg.

Ble anbefalt å ikke ta telfast tabletter.

Er du gravid eller ammer ?
Jeg har gått på Dymista før og elsker den sprayen, men fastlegen sa jeg ikke kunne bruke denne.
 
Gravid :) både fastlege og allergispesialisten min sa det var i orden å fortsette på dymista

Jeg fikk også ny resept på dymistra da jeg var hos legen for ikke så lenge siden. Han nevnte ikke noe om å ta den med tanke på graviditeten :happy: og da hadde vi akkurat undersøkt hvilken krem jeg kan bruke mot et utslett jeg har fått, med tanke på om virkestoffene er skadelig for barnet. :) så regner med han hadde sagt noe med tanke på dymistra og :)
 
Back
Topp