Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Noen med babyer som har reagert på matvarer her? Hvilke matvarer, hvor lang tid mellom inntak og reaksjon, og hva var reaksjonene?
Hun hadde også en skikkelig låsning bak i skulderbladene som det tok tid å finne ut at hun hadde.. Men hun ble mye roligere under ammeøkter etter ett besøk hos kiropraktor.En som har reagert på laktose, ble da våt avføring som inneholdt slim, og tidvis blod. Vokste det av seg.Noen med babyer som har reagert på matvarer her? Hvilke matvarer, hvor lang tid mellom inntak og reaksjon, og hva var reaksjonene?
En som har reagert på laktose, ble da våt avføring som inneholdt slim, og tidvis blod. Vokste det av seg.
Han andre tåler ingenting av sitrusfrukter eller steinfrukter, da blir det elveblest innen en time, diaré og eksemutbrudd i etterkant av elveblest. I de største inntakene også feber.
Laktoseintoleranse er ikke alltid en permanent tilstand, nei. Det kommer helt an på hva årsaken er.Sikker på at det ikke var melkeprotein hen ikke tålte? Laktoseintoleranse er en permanent tilstand
Ja, og barn kan vokse det av seg.Sikker på at det ikke var melkeprotein hen ikke tålte? Laktoseintoleranse er en permanent tilstand
Laktoseintoleranse er ikke alltid en permanent tilstand, nei. Det kommer helt an på hva årsaken er.
Ja, og barn kan vokse det av seg.
Takker for alle svar
Jeg tester melkefri kost pga eksemen hans ofte blusser opp. Bare jeg som syns dette er utfordrende??glemte meg helt igår og spiste en ferdigpizza... Han som var så fin i huden er nå full av eksem i ansiktet.
Og noen med barn som har reagert med utslett/elveblest og oppkast av egg?
Alt dette er nytt for meg. De andre to har ikke reagert på noe bortsett fra eldste som ble litt rød av tomat da hun var litt under ett år.
Melkefri kost er utfordrende ja. Man kommer inn i det etterhvert. Jeg har vært melkefri i snart ett år nå. Mye rart man ikke tenker på som kan ha melk. Men generelt alt av halvfabrikat på leses på, også potetgull og snacks og Zendium tannkrem inneholder fader meg litt melkeprotein det også.
Mine har ikke reagert sånn på egg, men vet at elveblest pluss oppkast er ganske alvorlig reaksjon. Får dere oppfølging av barnelege, hvis ikke ville jeg bedt om en henvisning til detda kan man ta prikktest og blodprøver. Ikke alltid det slår det ikke ut på små barn selv om de reagerer på maten, men da får man oppfølging over lenger tid og veiledning til hvordan man kan prøve å introdusere matvarene etterhvert.
Ja, hele samfunnet er jo bygget opp rundt melk, føler jegJeg vil amme så lenge som mulig så håper han vokser det av seg
Det var barnelegen på 6 månederskontrollen som anbefalte meg å prøve en melkefri uke. Tenkte å ta opp reaksjonen hans på neste time på helsestasjon.Syns det er rart at det ikke vises i bleia at han reagerer på melken, da. Virker som det er veldig vanlig. Skal vel være glad for det
![]()

Ja, hele samfunnet er jo bygget opp rundt melk, føler jegJeg vil amme så lenge som mulig så håper han vokser det av seg
Det var barnelegen på 6 månederskontrollen som anbefalte meg å prøve en melkefri uke. Tenkte å ta opp reaksjonen hans på neste time på helsestasjon.Syns det er rart at det ikke vises i bleia at han reagerer på melken, da. Virker som det er veldig vanlig. Skal vel være glad for det
![]()
Frøkna mi har melkeproteinallergi, og jeg gikk på en smell til tider jeg ogsåTakker for alle svar
Jeg tester melkefri kost pga eksemen hans ofte blusser opp. Bare jeg som syns dette er utfordrende??glemte meg helt igår og spiste en ferdigpizza... Han som var så fin i huden er nå full av eksem i ansiktet.
Og noen med barn som har reagert med utslett/elveblest og oppkast av egg?
Alt dette er nytt for meg. De andre to har ikke reagert på noe bortsett fra eldste som ble litt rød av tomat da hun var litt under ett år.
spesielt i starten.. men man kommer inni det og det finnes veldig mange gode produkter i butikken!
Nå skal hun utredes for cøliaki også!
Kan nok være bare eksem som symptom også, eventuel uro i løpet av døgnet i tillegg. Du må egentlig være melkefri i 6 uker før du introduserer melk igjen, da melkeprotein kan finnes i kroppen din i 6-8 uker etterpå. Men jeg ble anbefalt 2 helt melkefrie uker også teste se an, de fleste babyer begynte man å se endring på innen de ukene, men at det kunne gå inntil 6 uker før full effekt av melkefri diett. Men det var så tydelig endring i bæsj og mageknip her at jeg ikke gadd det. Og har jo sett nå ved 1 år at hun ikke har vokst det av seg enda, men håper for hennes del at det går over innen 3 år. Er mye mer styr om man skal spise hos venner, i bursdag osv.
Bare si ifra om du savner noe spesifikt av melkefrie produkter - tror jeg har prøvd alt som finnes det siste året![]()
Frøkna mi har melkeproteinallergi, og jeg gikk på en smell til tider jeg ogsåspesielt i starten.. men man kommer inni det og det finnes veldig mange gode produkter i butikken!
Nå skal hun utredes for cøliaki også!
![]()
ja det er melk i de utroligste ting. Merkes det godt når eldstemann fikk konstatert melkeprotein allergi. Det er mye å sette seg inn i i starten også går det mer på automatikk etterpå. Heldigvis finnes det gode melkefrie alternativer som er lett tilgjengelig i matbutikk. Vi ble anbefalt, som veivalsa, melkefri diett i 2 uker for å se. Merket bedring den første uka med gradvis bedring i 5-6 uker. Så gav vi han melk igjen for å være sikker på at det virkelig var melken som var årsaken. Han ble skikkelig dårlig igjen, deretter bra igjen når vi sluttet med melk.
Kan nok være bare eksem som symptom også, eventuel uro i løpet av døgnet i tillegg. Du må egentlig være melkefri i 6 uker før du introduserer melk igjen, da melkeprotein kan finnes i kroppen din i 6-8 uker etterpå. Men jeg ble anbefalt 2 helt melkefrie uker også teste se an, de fleste babyer begynte man å se endring på innen de ukene, men at det kunne gå inntil 6 uker før full effekt av melkefri diett. Men det var så tydelig endring i bæsj og mageknip her at jeg ikke gadd det. Og har jo sett nå ved 1 år at hun ikke har vokst det av seg enda, men håper for hennes del at det går over innen 3 år. Er mye mer styr om man skal spise hos venner, i bursdag osv.
Bare si ifra om du savner noe spesifikt av melkefrie produkter - tror jeg har prøvd alt som finnes det siste året![]()