Allergi

carro4

Glad i forumet
Aprilspirene 2023
Hei!

Noen som vet hvor raskt babyene kan reagere på inntak av melk osv i morsmelka?

Jeg har hørt mye forskjellig, så lurer på hva dere har erfart?

Min har kolikk å vi merker betydelig forskjell nå når jeg har kuttet alle produkter med kumelkprotein. Det er utrolig slitsomt, men det hjelper en del på magevondten hennes.
Om det var det du mente.

Om jeg får i meg noe tar det 2-3 timer alt ettersom når hun ammer før jeg merker noe. Om brystet er fult når jeg spiser merker jeg det gjerne på neste amming.

Beklager om jeg var utydelig, ser jo nå at dette må ha blitt skrevet i farten. Alt skjer vell i fart med disse små? Haha.

Det jeg mente var hvor lang tid det tok før du fysisk spiste matvaren og til barnet fikk symptomer.

Jeg har selv merket det på 3-4 timer, men legen mener at dette ikke er mulig...

Beklager om jeg var utydelig, ser jo nå at dette må ha blitt skrevet i farten. Alt skjer vell i fart med disse små? Haha.

Det jeg mente var hvor lang tid det tok før du fysisk spiste matvaren og til barnet fikk symptomer.

Jeg har selv merket det på 3-4 timer, men legen mener at dette ikke er mulig...
Drit i det legen sier om dette å stol på egen magefølelse. Helsesøstera min tror ikke på at baby kan reagere på ting jeg spiser, så har valgt å lukke ørene å prøve meg fremover. Her blir det hyling, masse luft og grønn bæsj om jeg spiser melkeprodukter og hvete. Det VET jeg etter maange forsøk. Symptomene kommer typ alt fra 3-6t etter jeg har spist noe sånt.

Drit i det legen sier om dette å stol på egen magefølelse. Helsesøstera min tror ikke på at baby kan reagere på ting jeg spiser, så har valgt å lukke ørene å prøve meg fremover. Her blir det hyling, masse luft og grønn bæsj om jeg spiser melkeprodukter og hvete. Det VET jeg etter maange forsøk. Symptomene kommer typ alt fra 3-6t etter jeg har spist noe sånt.

Takk for svar!
Da skal jeg stole på meg selv og ikke "teorien", føler de er veldig teoretiske men lite praktiske.. Ikke alle barn er etter boken.
Her har jeg kuttet ut melk og egg uten bedring.. Frister ikke å kutte ut enda mer i kosten, da blir det jo bare vann som eneste næring snart. Det er til å bli gal av.
Så tenker man om det kanskje er brus, eller løk?, eller andre grønnsaker... Så man tør jo ikke spise noe snart.

Takk for svar!
Da skal jeg stole på meg selv og ikke "teorien", føler de er veldig teoretiske men lite praktiske.. Ikke alle barn er etter boken.
Her har jeg kuttet ut melk og egg uten bedring.. Frister ikke å kutte ut enda mer i kosten, da blir det jo bare vann som eneste næring snart. Det er til å bli gal av.
Så tenker man om det kanskje er brus, eller løk?, eller andre grønnsaker... Så man tør jo ikke spise noe snart.
Huff føler så med deg! Her er jeg helt kumelkprotein-fri og hvetefri etter samråd med lege. Dropper også kaffe og andre koffeinholdige drikkevarer. Det har vært hardt, men mye bedre enn å ha en baby med magevondt. Vi merker stor forskjell på henne og vi koser oss faktisk på kveldene nå fremfor å ha hyling hele tiden. I tillegg har vi gitt litt sukkervann om hun har hylt veldig intenst og det har gjort at vi klarer å roe henne litt raskere. Før måtte hun liksom gråte seg sliten stakkars. Ikke slutt å spis!! Jeg ble sånn en periode at jeg kviet meg for å spise, spesielt middag da jeg syntes hun reagerte veldig på ALT.

Back
Topp