Allergi!!

Frk.Bestemt

Elsker forumet
Oktoberskatter 2014
Marsboerne 20 18
Dere med pollenallergi, hva tar dere for det?

Sist svangerskap fikk jeg ikke lov til å bruke aerius, men noen som vet om dette er trygt? Evt hva bruker dere??

Jeg har forhørt meg om Aerius jeg også, apoteket sa det ikke var trygt men venninna mi som nå er i 8. mnd har brukt det hele tiden, med godkjenning fra lege, selvsagt.

Siden legen min er på ferie har jeg bare sluttet å ta allergimedisiner, noe som er utrolig tungt. Er også interessert i å høre hva konsensusen er på Aerius!

Jeg snakket med legen min om det på fredag. Man kan helt fint bruke aerus, er produsenten selv som sier at den ikke skal taes under graviditet men er ingenting i den som er "farlig", så legen min sa jeg fint kunne fortsette event få ny hvis jeg ville men stoler på han[emoji4]

Aerius anbefales ikke, men det er mer en "føre var" - studier har ikke vist noe skadepotensiale verken for mor eller barn.
Kenacort-injeksjon kan også benyttes ved store allergiplager, men hvis legen sier Aerius er ok, ville jeg nok ha gått for det :)

Jeg har forhørt meg om Aerius jeg også, apoteket sa det ikke var trygt men venninna mi som nå er i 8. mnd har brukt det hele tiden, med godkjenning fra lege, selvsagt.

Siden legen min er på ferie har jeg bare sluttet å ta allergimedisiner, noe som er utrolig tungt. Er også interessert i å høre hva konsensusen er på Aerius!

https://relis.no/content/3867/Trygge-legemidler-til-gravide-og-ammende-med-pollenallergi

Les her. Dette er en sikker kilde, og Aerius kan benyttes dersom nødvendig. Det er bedre for fosteret at mor har det bra.

Takk flotte damer [emoji173]️

Back
Topp