Allergi??

Christin-89

Første møte med forumet
Jeg har en frøken jeg er litt bekymret for og lurer nå på om hun har allergi, og da melkeallergi. Melk er det eneste som jeg har fått i meg de dagene hun reagerer. Hun er nå 8 uker og har begynt å gulpe/spytte noe som ligner vann, noen ganger med hvite flekker i, jobber fælt med magen, hyler ut og holder på en stund i blant, gråter gjerne rett før promp også. Dessuten så ser det ut som at hun får eksem i hodebunnen, kinnene.
Noen som har noen erfaring her?? Hmm..

Sniker fra juli, var her åå august før :)
Storebror her har melkeproteinallergi og det oppdaget vi da han var 4,5mnd. Når jeg fullammet var det ikke noe uvanlig med han. Må si jeg ikke spiste så mye melkeprodukter eller drakk mye melk. Han hadde nok en del løsere avføring en "normalt" tror jeg. Da jeg skulle gi han nan første gang da han var 4,5 mnd så drakk han ikke av flaska men fikk melk rundt munnen å der fikk han rødt utslett. Gikk bort etter 15-20minutter. Prøvde colette men samme reaksjon. Kjøpte Nan HA1 på apoteket. Ikke noe utslett og han ble mer stabil i magen. Brukte aldri malt kun sviskesaft i ny og ned. Da han var 6mnd fikk vi påvist melkeproteinallergi ved prøver.
Eneste jeg tror du kan gjøre er å kutte ut alt av melk,( det er melk å masse middagsmat.) For å se om om babyn din blir bedre.

*Lillesøster 26.07.13♡*
*Storebror 20.12.11♡*
*Gifta oss 12.12.12♡*
(har vært *sønnfødt20.12/11*)

Det hun har i hodebunnen kam være normalt. De får ofte slik skurv de små. Der kan du smøre med babyolje en stund før bad og gni FORSIKTIG med en mjuk klut etter å ha bløyta opp med vatn når du bader babyn din :) bare være veldig forsiktig på det mjuke punktet.

*Lillesøster 26.07.13♡*
*Storebror 20.12.11♡*
*Gifta oss 12.12.12♡*
(har vært *sønnfødt20.12/11*)

Sniker fra juli. Hadde termin i august også. Det med gråt rett før promp gikk over ved bruk av minifom her. Vi var hos legen da hu var seks uker med den samme bekymringen. Fikk beskjed om at det var normalt. Fikk beskjed om å kjøpe minifom og malt. Det gjorde alt bedre her i hvert fall. Men hu har ikke eksem da. Trur det er lurt å kontakte legen hvis man lurer.

Back
Topp