Allergi?

Rubystar

Betatt av forumet
Noen som har erfaring med graviditet og allergi? Det er jo tre år siden sist jeg var gravid og da sa legen at jeg ikke måtte bruke allergipiller men kunne bruke Livostin øyedråper og nesespray hvis det ble ille. Jeg klør og klør og håper kanskje det samme gjelder nå...?

Termin 5. februar med nr 2 :-)

Tror ikke du skal bruke det heller desverre. Det fikk jeg beskjed om på apoteket. Jeg bruker vanlig saltvannsdråper og saltvannsnesespray. Funker det også:)

Termin 09.februar med første frøet:)

Farmasøyten i huset sier at Cetirizin/Zyrtec er trygt for gravide. Lokalbehandling som Livostinspray og dråper anses som trygt fordi det ikke (eller i svært liten grad) går over i systemet.

Står litt mer om det her:
http://www.relis.no/Aktuelt/Arkiv/2012/Trygge_legemidler_til_gravide_og_ammende_med_pollenallergi

Men altså, å skylle bort pollensvineriet med saltvannsdråper eller kanskje tilogmed et sånt flott "nesehorn" vil jo være kjempegod hjelp for irriterte slimhinner (de er ekstra ømfintlige når man er gravid, haha, flaks :P), og er kanskje noe å prøve først uansett.

Hos meg funker ikke lokale midler, så jeg tar Polaramin tabletter. Går egentlig på kortisonsprøyte, men det får jeg ikke nå. Sist svangerskap prøvde jeg og bare ta nesespray og øyedråper, men det ble et helvete. Ikke bra og være såå redusert av allergi heller, så legen ga meg tabletter. Prøvde meg med den minste dosen med to tabletter daglig, men jeg må ha fire.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg er fryktelig allergisk.. Fikk lov å dryppe livsstil 2 ganger daglig og en nesespray en gang daglig.. Hjelper lite på meg... Men bedre enn ingenting. Jeg er på ferie i nord og er ute på landet.. Har vært så dårlig at jeg har nesten bare vært inne:-( blææææ.. Gleder meg til gresspollen er over !

Jeg er fryktelig allergisk.. Fikk lov å dryppe livsstil 2 ganger daglig og en nesespray en gang daglig.. Hjelper lite på meg... Men bedre enn ingenting. Jeg er på ferie i nord og er ute på landet.. Har vært så dårlig at jeg har nesten bare vært inne:-( blææææ.. Gleder meg til gresspollen er over !
Skal stå livostin ikke livsstil!!!! Hahaha...

Akupunktur er effektivt og trygt:) men, en må gå jevnlig, det holder ikke med en behandling. Ssteren min gikk til akupunktur når hun ventet sin yngste. Hun er kjempeplaget i pollensesongen og trenger både tabletter, øyedper og mesespay. Men, med akupunktur, trengte hun ikke oe annet:)

generelt anbefaler en kun lokalbehandling, altså øyedråper og nesespray til gravide. På zyrtec står der utilstrekkelig erfaring, forsiktighet bør utvises ved graviditet.

Generelt sett er det viktigste at mor har det bra og det er mange allergimedisiner som nå
ansees som trygge. Jeg skal på en 2.vurdering av mine medisiner på fredag og kan oppdatere deg da. Jeg anbefaler at du oppsøker lege. I mellomtiden kan du lese på naaf.no

De stoler jeg på.

Har også rådført meg med tryggmammamedisin.no

Alle er enig om at jeg SKAL ta medisin. Bare litt forskjellig jeg har fått anbefalt som 1.valg!

For meg ville det nok ikke vært et alternativ å ikke medisin. Da måtte jeg nok sittet hjemme i et veldig rent miljø resten av tiden.

--------------------
<3 17. februar <3

Legen sa at jeg burde vente med allergimedisiner til uke 12.

Mye god informasjon på sidene til naaf
http://www.naaf.no/no/subsites/fersking/svangerskap/Behandle/Antihistaminer-til-gravide/

Er dessverre mange ulike oppfatninger ute å går. Selv blandt leger. Jeg har byttet fra de vanlige medisinene til noen eldre typer i samråd med min spesialist før vi begynte å prøve.

Når jeg ble gravid var jeg hos samme lege igjen, og spurte på nytt. Han sto ved sine opplysninger.

Har også lest alle svangerskap-sidene på naaf.no.

Og har spurt tryggmammamedisin.no
(som er meget kyndige)

Men det er klart man blir bekymret av leger som mener så mye forskjellig. Jeg skal derfor til fastlegen og snakke om de samme medisinene på fredag.

Oppgav alle medisiner og min bekymring når jeg bestillte time og fikk først time nå på fredag ca. 1 mnd senere.

Jeg må bare forholde meg til at det går bra. Er avhengig av medisinen for å få et tilstrekkelig inntak av oksygen som er nødvendig for barnet, så har ikke så mye valg!

Håper det går bra med alle uansett hvilket råd vi følger :)

--------------------
<3 17. februar <3

Prøvde akupunktur jeg også mot allergien, det funka mens jeg hadde nålene i, men tvert jeg reiste meg uten ble jeg tett igjen. Om jeg skulle ha gått så ofte som akupunktøren ville, måtte jeg ha vært der tre ganger i uken hele sommeren, og det har jeg ikke råd til! 350 kr x 3 x minst 12-16 uker!

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg har på mirakuløst vis klart meg helt fint frem til nå, men de siste dagene har det tatt seg opp. Våkner med røde, hovne øyer, tett i nesen og har fått mye utslett. Har ikke tatt noen allergimedisiner frem til nå (pleier å ta sprøyte og tabletter), men jeg tror jeg må ty til øyedråper og nesespray nårjeg skal på hytta neste uke.

Back
Topp