Allergi

kresstina

Blir kjent med forumet
Har alltid vært plaget med allergi, og i begynnelsen av svangerskapet merket jeg ingenting til det. Men nå! Nå er jeg kjempe dårlig. Det klør i øynene hele tiden, nesa renner og jeg nyser 50 % av tiden. Blir kjempe sliten av dette. Selvfølgelig er den allergi medisinen jeg orginalt bruker helt uaktuel for gravide. Så må vel bestille meg legetime for å skaffe noe å hjelpe meg med. Klarer ikke gjøre noe som helst med disse plagene.

Er det noen andre som er plaget med allergi nå og hvilken medisin er det dere går på?

Har også hørt at graviditet kan føre til at allergien forsvinner, jeg er tydeligvis ikke så heldig :( 
 
Desverre er ingen allergi medisiner for gravide. Alle går over til fosteret.
Derfor er det viktig at du får deg legetime og hører med han/henne om det er ok å på noe.

Det finnes øyedråper du kan bruke ihvertfall også kan du jo bruke saltvannsspray i nesa forå lette de værste plagene ;)
 
Har tenkt å ringe legen i morgen, men får nok neppe time så kjapt. Mandagsmorgen er generelt en dom dag å ringe leger på. For da ringer jo alle andre også.

Øyendråper har aldri fungert på meg, blir 100 ganger verre i øynene da :(
 
Jeg sliter også kjempe masse med allergi.. Blir bare verre og verre. Går ikke på noen medisiner nå, men husker fra sist svangerskap at jeg kunne gå på de medisinene jeg brukte fra før, men dette var bare hvis jeg ble enormt hemmet av allergien.. Også ble det på en måte på eget ansvar, for det var ingen garanti for noen ting..
 
Jeg bruker telfast, og fikk beskjed om at det var helt ok å fortsette med det av fastlegen min.
 
jeg er også plaget med allergi - gressallergi
har tidligere brukt tellfast, men fikk beskjed om at det ikke var bra nå som jeg var gravid. 
skal til legen neste uke for å få ny resept på noe som kan ta de verste toppene
 
Fikk den vanlige allergi medisinen min. Ny forskning vise at man kan bruke (og burde bruke) de vanlige og nye. Før ble gravide anbefalt de gamle medisinen som man blir super trøtt av. Legen var inne på en side om akkurat dette (som jeg ikke husker hva het) som han ble tipset om av gynekologisk forvakt på UNN Tromsø.
http://dt.no/nyheter/ny-allergimedisin-ikke-farlig-for-gravide-1.3061964
 
Back
Topp