Allergi - pustevansker?

Nordlys2018

Forumet er livet
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Jeg er kjempedårlig denne uka, og lurer på om jeg har muskelspenninger eller "bare" allergi? Føler meg tungpustet, som om det ligger 10 kg oppå brystkassa. Vanligvis har jeg det sånn når jeg har angstanfall/perioder med sterk angst som spenner brystmusklene - men har liksom ikke opplevd noe spesielt som skulle tilsi det i det siste. Kan det forklares med allergi? Du som også har bjørkepollenallergi og nå sitter i den mest ekstreme bjørkepollen-tiden: er det normalt å få pusteproblemer av allergi? Følelse av andpustenhet uten å være det? Tyngde i brystet?

(Før har jeg bare hatt kløe i nese og øyne, så dette pusteopplegget er nytt for meg. Men pollenslippet til bjørka sies å være ekstrem i denne uka og neste...)

Har fått såpass med allergisk reaksjon at jeg har hatt pustevansker ja, men har og opplevd bronkitt og det var jo litt forskjell. Allergireaksjonen roet seg etter en dusj og at jeg var innendørs litt (er gress og flere typer pollen jeg reagerte på), bronkitten gikk ikke over

Jeg får ikke puste under det verste bjørkepollensesong. Jeg må bruke astmamedisiner og sitter mye i forstøver den perioder. Jeg har allergiutløstastma. Så ja, kan bli det av allergi også, men da pleier man også å merke allergien alle andre steder i tillegg. Her meldes det ikke at bjørk har begynt, men det svir i ansiktet, vondt i hode, rennende øyne, snufsete og utslitt. Så jeg tror bjørka absolutt har begynt her jeg bor. Anbefaler deg å ta en tur til legen din for en skikkelig utredning.

Jeg sliter med pusten på den måten pga allergi, men hvis dette er første gang du opplever det sånn bør du ta en tur til legen. Kanskje det er en luftveisinfeksjon, kanskje du trenger astmamedisin, eller det kan være noe annet. Lykke til :)

Jepp, men jeg har astma i tillegg, så nesten alle mine allergier slår ut i lungene..

Jepp, hadde tidligere inhalator for de verste tilfellene (er heldigvis blitt færre av de).

Ikke jeg, men frøkna på snart 7 får astmaanfall (som vi trodde var krupp, hørtes sånn ut) hvis vi ikke gir henne aerius.
Dette begynte vel senvinteren/tidlig vår det året hun ble to. Så halvannet år var hun vel da. Da hadde hun gått på astmamedisiner siden hun var 7 mnd pga astma generelt.
Hun hadde i tillegg da hatt mye snørrete nese og røde øyne, så det sett i sammenheng med tett bryst konkluderte legen med at det var allergi som ga henne astmaanfall.

Så her går det nesten mer astmamedisiner i sommerhalvåret enn i vinterhalvåret

Back
Topp