Allergi og tett nese

Rosafrue

Glad i forumet
Marshmallows 2022
Det har eskalert noe helt forferdelig. Prøver å ikke gjøre meg avhengig av verken medisiner eller nesespray, men noen ganger er det helt ille. Nettene er verst og får ikke pustet gjennom nesa :( her om dagen spiste jeg en pære og fikk tidenes reaksjon. Noen med det samme som har råd?

Jeg kjøpte meg saltvannsnesespray. Funker kjempebra, og kan brukes så mye man vil. :-)

Jeg sliter også med ekstrem tett nese, saltvannspray har ingen effekt… Fastlegen min sa jeg kunne prøve nesestrips, tok de akkurat på om er meget skeptisk. Eneste som har fungert til når er otrivin og d skal man jo helst ikke bruke i store mengder:bored:

Jeg sliter også med ekstrem tett nese, saltvannspray har ingen effekt… Fastlegen min sa jeg kunne prøve nesestrips, tok de akkurat på om er meget skeptisk. Eneste som har fungert til når er otrivin og d skal man jo helst ikke bruke i store mengder:bored:
Det er dette jeg også sliter med. Tar otrivin til nød! Si ifra om nesestrips fungerer!

Jeg er alltid tett i nesen når jeg er gravid. Jeg bruker otrivin sin barnespray, denne er litt mildere for slimhinnene. Men ja jeg bruker det i en altfor lang periode:rolleyes: men men, jeg sover dårlig nok som det er som gravid, så tar på kveld og natt for å overleve:joyful:

• Liker
Reactions: Ria
Det er dette jeg også sliter med. Tar otrivin til nød! Si ifra om nesestrips fungerer!
Jeg endte med otrivin, blir helt tett på kvelden. Men vil tro d kan ha effekt om du bare er litt tett… Tror nok jeg går for avvenning av otrivin når graviditeten er slutt:happy: Har forresten også fått akupunktur for tett nese og det fungerte bra den dagen, men hadde ikke tid til å følge opp behandlingen. Burde gjøres flere ganger over en kort periode og jeg har vært litt på farten siste uka. Men skal prøve det igjen. Det er kiropraktoren min som gjør d :happy:

Jeg er alltid tett i nesen når jeg er gravid. Jeg bruker otrivin sin barnespray, denne er litt mildere for slimhinnene. Men ja jeg bruker det i en altfor lang periode:rolleyes: men men, jeg sover dårlig nok som det er som gravid, så tar på kveld og natt for å overleve:joyful:
Den skal jeg og prøve da, er kjempe tett og får ikke sove… var ikke sånn i forje graviditet så lurer på om avvenning etterpå går greit?

Er avhengig av otrivin for å få sove når jeg er gravid, både denne gangen og forrige gangen. Legen min sa til meg sist at det gikk fint, er kun slimhinnene dine det går ut over, skader ikke barnet på noen som helst måte. Forrige gang var tettheten over så og si med en gang ungen kom ut :hilarious: Dagen etter fødsel trengte jeg ikke nesespray i det heletatt, og da hadde jeg brukt det hver dag i maaange mnd :p

Ja, problemet er at bruker man otrivin over lengre tid enn anbefalt kan man fort bli avhengig… jeg har alt brukt d hver dag i to uker….:confused:
Vil ikke skremme dere, men vær forsiktig med otrivin :( jeg brukte det da jeg var gravid med 14åringen og jeg klarte søren ikke slutte igjen. Prøvde mange mange ganger. Ble syk og Mistet totalt lukt og smak for to år siden, det utvikla seg til kronisk bihulebetennelse og gikk konstant migrene :( måtte be om hjelp for dette og til å slutte med nesespray og ble satt på venteliste til operasjon. sansene kom ikke tilbake før etter operasjonen 6-7mnd (!!!) etterpå , men blir ikke bra av betennelser. Må opereres på nytt etter lille er kommet og gruer meg sååå for det var helt grusomt :(

Vil ikke skremme dere, men vær forsiktig med otrivin :( jeg brukte det da jeg var gravid med 14åringen og jeg klarte søren ikke slutte igjen. Prøvde mange mange ganger. Ble syk og Mistet totalt lukt og smak for to år siden, det utvikla seg til kronisk bihulebetennelse og gikk konstant migrene :( måtte be om hjelp for dette og til å slutte med nesespray og ble satt på venteliste til operasjon. sansene kom ikke tilbake før etter operasjonen 6-7mnd (!!!) etterpå , men blir ikke bra av betennelser. Må opereres på nytt etter lille er kommet og gruer meg sååå for det var helt grusomt :(
Takk for at du skremte meg! :P Otrivin gjør nesa utrolig tørr og man merker at det ikke er bra i lengden. Jeg var allerede forsiktig og brukte sprayen bare på natta, men nå har jeg gått over til dexyl sin nesespray for barn. Den fungerer like bra den også. Nå som jeg klarer meg med denne, skal jeg prøve å forsikte avvenne meg nesespray, men da må jeg nok finne en annen mirakelkur :P

Takk for at du skremte meg! :p Otrivin gjør nesa utrolig tørr og man merker at det ikke er bra i lengden. Jeg var allerede forsiktig og brukte sprayen bare på natta, men nå har jeg gått over til dexyl sin nesespray for barn. Den fungerer like bra den også. Nå som jeg klarer meg med denne, skal jeg prøve å forsikte avvenne meg nesespray, men da må jeg nok finne en annen mirakelkur :p

er Dexyl sin mer skånsom?? Sliter og sååå med tett nese og prøver å ikke bruke otrivin :sick009

Back
Topp