McThrill
Forelsket i forumet
Jeg passer en katt for en kort periode, har hatt den i 5 dager nå.
Har hatt en mild form for allergi i flere år nå, men det har gått greit ved å bruke zyrtec om jeg skulle i kontakt med pelsdyr.
Har hatt en mild form for allergi i flere år nå, men det har gått greit ved å bruke zyrtec om jeg skulle i kontakt med pelsdyr.
Zyrtec har nærmest null effekt nå, og i tillegg til kløe i nese/øyne har jeg blitt tett i brystet.
Veldig tett sålenge jeg er hjemme sammen med katten.
Er kortpustet, det hveser og piper og jeg hoster mye (tørrhoste). Idag har det forverret seg og jeg har problemer med å trekke pusten etter bare en kort tur opp trappa...
Prøvde å ringe legekontor, men telefontiden er over.
Kan de hjelpe meg i morgen? Eller er det stengt?
Er dette grunn for å kontakte legevakt om jeg opplever at det blir enda verre?
Har før hatt astmalignende symptomer, og gikk på medisin for det. Symptomene ble helt borte da jeg flyttet til en muggfri og dyrefri leilighet.
JA, jeg vet det var idiotisk å si ja til å passe den katten, men jeg trodde virkelig jeg skulle klare meg fint med zyrtec.
Astma-symptomene er det så lenge siden jeg hadde sist at jeg tenkte ikke over det... Hadde katt da også :/
Dumme meg :/ Skjønner jo nå at det var det som var årsaken den gangen.
Dumme meg :/ Skjønner jo nå at det var det som var årsaken den gangen.
Har en uke igjen å ha katten, og finner ingen andre som kan ta den for meg i mellomtiden.
Må jeg regne med at legen vil si at jeg må vente til katten er dratt, eller kan de hjelpe meg nå?
Må jeg regne med at legen vil si at jeg må vente til katten er dratt, eller kan de hjelpe meg nå?
Tenker bricanyl f.eks, det brukte jeg før.
HÅPER dette går over når katten reiser!!