Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Liten eller ingen erfaring med bruk hos gravide. Fordelen ved bruk av preparatet under svangerskap bør vurderes i forhold til mulig risiko. Overgang i morsmelk: Cetirizin utskilles i morsmelk og preparatet bør derfor ikke anvendes av ammende kvinner.
Både denne gangen og i forrige svangerskap har jeg fått høre at jeg heller bør bruke gammel type antihistamin i steden for de nye. Jeg tar vanligvis Clarityn ved behov. Nå må jeg eventuelt ta Polaramin og de blir jeg veldig trøtte av. Jeg anbefaler deg å snakke med legen din.
Legen og jordmora mi sa til meg at jeg helst ikke skulle ta noe. Men hvis det blir helt krise, så kan jeg bruke det de kalle første generasjonshistaminer. De eldste medisinene altså. Problemet med disse er at man blir fryktelig trøtt av dem. jeg fikk beskjed om at jeg IKKE kunne bruke zyrtec og andre liksnende medisiner!
jeg fikk ikke ta allergi tabletter når jeg er gravid ,bare nesespray og øyendråper.Legen sa at det var for lite forskning om allergi piller og graviditet.
Ak ja. Pollensæsonen er igang. Skal til lege fredag og få lov til å ta min nesespray......
Og polaramin husker jeg fra min barndom. Ble helt slått ut av dem, men kvitt nysingen[:D]
fikk også beskjed om at jeg ikke skulle bruke zyrtec og lignende, men heller bruke polaramin....Jeg blir ikke mer trøtt av polaramin, så det funker visst forskjellig....
jeg er alergisk mot insektbitt mygg veps og lignende og jeg fikk alergitabletter som heter Polaramin 2mg og skal ta 1 tbl 3 ganger daglig fikk beskjed om at det var en av de få man kan bruke da man er gravid.