Allergi medisin... Trenger hjelp

elkva

Glad i forumet
Jeg skal til legen etterpå på kontroll. Tenkte da at jeg skal spørre om allergi medisin. Jeg har sterk pollen allergi(bjørke pollen) og er litt nervøs for tiden som kommer nå. Er det noen som har erfaring med allergi medisiner som man kan ta under graviditeten? Tror legen min er motstander av all medisin bruk under graviditet, men det kan vel ikke være bra å få bihulebetennelse på allergi heller??

Det jeg vet er iallefall at man kan trygt bruke de gammeldagse antihistaminene, så som polaramin f eks. Hvor effektivt det er for deg det vet jeg jo ikke, i fht de nyere antihistaminene. Lang, klinisk erfaring indikerer ingen risiko for skade hos fosteret heter det fint i felleskatalogen på polaramin iallefall. Men bør jo ikke brukes om man ikke må da. Lykke til hos legen iallefall[:)]

Da har jeg vært hos legen. Og hun skrev ut polaramin tabletter til meg. Det var vist disse som kunne brukes ved allergi under svangerskapet, så jeg skulle begynne med en gang. Så da slipper jeg kanskje unna bihulebetennelse under fødselen.[:D]

Back
Topp