Allergi medisin å gravid

September16

Glad i forumet
Hei jenter, jeg er jo 4+4 i dag. Og sliter veldig med alelrgi..nyser som bare det har ikke tatt allergi medsinen pga noen sier man ikke kan ta det når man er gravid... stemmer det? huff l :anyone

Jeg har tatt allergitabletter hele prøveperioden og slutta ikka når jeg ble gravid. Jeg tar ceterizin.

Sniker fra februar 2014 :)
Snakket med legen min om dette idag da jeg reagerer skikkelig på myggstikk.. Hun sa jeg kunne bruke Zyrtec ved behov. Men at man ikke må drive på med overdrevet bruk på noen av medisiner i svangerskapet :)

Fikk beskjed fra legen min om at cetricin var helt greit. Dog skal jeg påpeke at det i mitt tilfelle var snakk om å ta det forebyggende ved økt risiko for vepsestikk, for eksempel ved besøk i dyrepark. Altså ikke noe som skjer ofte. Mulig daglig bruk blir noe annet.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Snakk med legen du. Sist jeg var gravid så mente jordmor at jeg ikke skulle ta noen ting. Det var en "festlig" bjørkepollen sesong :confused3

Jeg har fått polarmin når jeg har vært gravid. Heldigvis klart meg uten nå i sommer, for jeg blir dautrøtt av de...

Jeg har også fått polaramin, skulle ikke bruke de jeg vanligvis bruker (aerius).. Jeg bruker egentlig hver dag hele året, men tar nå bare hvis det blir helt j****g..

Marsbaby på gang! Bruker iphone appen;)

Jeg reagerte voldsomt på et insektstikk, og legen min frarådet meg i å ta allergitabl. (Cetrizin) om det er sånn det skrives?.. Men det var opp til meg om plagene var for store. Det finnes ingenting dokumentert om at noen fostre har tatt skade av det, men så er det vist ikke så mye forsket på. Sa da legen min :)

Back
Topp