Allergi å gravid

Noen som tar allergi medisiner nå under graviditet? Såfall hvilken type?
Her renner det, klør å tett i bihulene.. Blir sprø snart
 
Ja! Det er flere merker som er ok å ta når gravid og ammer! Jeg bruker cetrizin allergitabletter og avamys nesespray:) legen sjekker i felleskatalogen, det kan du selv gjøre og. Tryggmammamedisin.no kan du å spørre:)
 
Jeg bruker aerius tabletter, avamys nesespray, opatanol øyedråper, og ventoline om det tetter seg helt. :)
Legen min sa at det er verre for nurk i magen om mammaen har det vondt og fælt pga allergi, enn at mammaen tar medisiner i noen måneder og har det greit.
 
Jeg bruker aerius tabletter, avamys nesespray, opatanol øyedråper, og ventoline om det tetter seg helt. :)
Legen min sa at det er verre for nurk i magen om mammaen har det vondt og fælt pga allergi, enn at mammaen tar medisiner i noen måneder og har det greit.

Jeg fikk beskjed om å slutte med aerius, så ho sendte resept på ett bedre alternativ nå som jeg er gravid.. Cetrizin...
 
Jeg fikk beskjed om å slutte med aerius, så ho sendte resept på ett bedre alternativ nå som jeg er gravid.. Cetrizin...
Hmmm! Så rart! Legen min sa det var helt greit, det står også på helsekortet mitt at jeg går på de! Nå ble jeg skikkelig skeptisk! :-/
 
Jeg går også på aerius! Da vil jeg bytte til cetirizin!
 
Jeg ble byttet fra aerius til cetrizin. Ikke sikkert aerius er farlig. Men cetrizin er kanskje litt mindre "greier" i!? :)
 
Hmmm! Så rart! Legen min sa det var helt greit, det står også på helsekortet mitt at jeg går på de! Nå ble jeg skikkelig skeptisk! :-/

Jeg gikk på aerius før graviditet. Men det sa både sykehuset og fastlegen at var fortsatt ukjent om det var trygt i svangerskap. Fastlegen sa idag at jeg kunne ta Zyrtec eller cetrezin da desse inneholdt det samme stoffer å var trygt under graviditet...
Men merker jo man blir skeptisk uansett til å ta noe som helst. Men må man så må man.
 
Jeg ble og byttet fra aerius til cetirizin. Tror jeg kan bytte tilbake når jeg begynner å amme. Ellers går det i øyedråper og bricanyl og pulmicort. Var skeptisk til pulmicorten da det er endel kortison i den, men legen dobbeltsjekket det ekstra så skal være ok.
 
Jeg kunne fortsette med Aerius uten problem, så det virker som om de sier litt forskjellig.
 
Har klart å holde meg unna qllergimedisiner etter jeg fant ut om graviditeten. Må nok ta en prat med legen. Har jo bare regna her så lite behov for allergimedisiner. Bruker cetrizin til vanlig. Lomudal øyedråper og nasonex nesespray
 
Jeg tar Polaramin, går egentlig på Kestine, men Polaramin skal være tryggere under svangerskapet.
Cetirizin er en av de allergimedisinene som ikke har noen effekt på meg, så jeg har vedtak på Kestine. :happy:
Bruker Rhinocort nesepulver ved behov, men prøver å begrense meg til kun saltvann.
Har Spersallerg øyedråper, men dem har jeg ikke brukt siden jeg ble gravid. Må lese om dem i Felleskatalogen...
 
Back
Topp