Allerede et problem..

Mrs.Chuck Bass

Forelsket i forumet
Nå har jeg nettopp vært og tatt en digitaltest, og på den står det Gravid 1-2 :-) Hurra!
Men, på lørdag så skal vi i et slags slektstreff. Ikke treff, akkurat, men fest! Med grilling og masse alkohol. Det pleier å være veldig morsomt, og jeg pleier å drikke veldig mye :p Så nå lurer jeg på hvordan jeg skal løse dette..

Har tenkt å si det til mamma og pappa først (vurderer å sende mamma en sms, siden jeg er så pinglete på å si ting høyt. Kommer sikkert til å bare gråte uansett også.. tanker om dette?), men må jo ha noe å si til de andre på lørdag og? Skal jeg ta den klassiske "neitakk, jeg går på antibiotika"? :p 

kan du ikke ta med deg en flaske alkoholfri vin? eller gå for antibiotika ja :)    hva med å kjøre? eller si at du skal hente en eller annen utpå natten så du ikke kan drikke

Jeg hadde samme utfordring sist jeg var gravid, var 7 uker på vei da jeg skulle på hyttetur med jentene... Jeg passet på at det var jeg som ordnet drinker hver gang, heldigvis hadde gjengen dilla på GT da, så jeg blandet gin og tonic til alle, og bare tonic til meg selv hele helgen.. Var LITT lei av å drikke tonic da helgen var over, men ingen avslørte hemmeligheten... :)

antibiotika er bare tull! det er kunn 1 antibiotika som er farlig å blande alkohol med!

jeg bruker å si jeg har tatt migrenepiller.
men du kan også si du har skikkelig tannverk og har fått noen sterke piller på legevakta!?

eller så kan du ha med deg egen drikke som du stadig sniker oppi i glasset ditt istede.
jeg var på reunion forrige helg, og ingen la merke til at jeg ikke drakk... før jeg satte meg i bilen :P

sist var jeg i bryllup. da var det ingen som så jeg ikke drakk! jeg allierte meg med bartenderen. så han ga meg alkoholfrie drinker hele kveden :) ingen som reagerte.
også drakk jeg kaffe med sukker og krem :P som folk trodde var irish

Du kan jo bare gå rundt med et glass uten å drikke av det. Bytt med samboeren din, så ser det ut som du har drukket litt, eller slå ut litt drikke når du går på toalettet. Fyll en ølboks med vann. Hell alkoholfri vin på vanlig vinflaske etc. Hvis folk er fulle, er de nok mest opptatt av seg selv!

Nå ser jeg muligheten for å spille et skikkelig spill her :-D Og det passer meg utmerket. Snike meg rundt å bytte drinker, helle ut alkohol, bytte ut med vann, hele pakka. Åh, herlig! Når det gjelder skyss, så har jeg en avholds-mamma som alltid kjører :-)

Tusen takk for råd og tips, nå gleder jeg meg til å leke litt ;-D

Back
Topp