Aller siste kontroll hos jordmor i dag. ☺

☆ Camy ☆

Blir kjent med forumet
Rart å tenke på at det er min siste kontroll hos jordmor i dag, siden jeg blir satt igang neste uke. ☺

Dette svangerskapet har gått overraskende fort, iforhold til det første. ☺

Dette er mitt første svangerskap men føler det var som i går jeg sto med den pinnen :o Jeg skal også til jordmor i dag, syns det er litt rart å tenke på at det kanskje er siste gangen jeg er på kontroll hos henne, og godt å tenke på at baby kan komme når som helst :-)

Har siste legetime i dag :) har ikkje vore hos jm denne gangen. Skal på sykhuset på termin (mandag) om eg ikkje har født. Da blir det mest sannsynlig starta :)

Skal også på time hos jordmor nå straks :) Men jeg lurer på hva terskelen dems for å gjøre noe for å "fremskynde" prosessen, dersom noen vet? Jeg har termin på fredag, og de siste dagene har jeg hatt så vondt i korsryggen at jeg nesten må grine hver gang jeg går og reiser meg opp. I tillegg har babyen hatt "høy" fosterlyd gjennom hele svangerskapet, men ikke over grensen for hva de betrakter som farlig.. Dette stresser meg veldig, da det har blitt verre for hver kontroll.. Blir sendt på CTG registrering på sykehuset etter nesten hver kontroll, men der tar de det ikke noe seriøst når jeg sier at jeg er bekymra..
Vet ikke om jeg takler å gå to uker til dersom jeg må bli satt igang..

Skal også på time hos jordmor nå straks :) Men jeg lurer på hva terskelen dems for å gjøre noe for å "fremskynde" prosessen, dersom noen vet? Jeg har termin på fredag, og de siste dagene har jeg hatt så vondt i korsryggen at jeg nesten må grine hver gang jeg går og reiser meg opp. I tillegg har babyen hatt "høy" fosterlyd gjennom hele svangerskapet, men ikke over grensen for hva de betrakter som farlig.. Dette stresser meg veldig, da det har blitt verre for hver kontroll.. Blir sendt på CTG registrering på sykehuset etter nesten hver kontroll, men der tar de det ikke noe seriøst når jeg sier at jeg er bekymra..
Vet ikke om jeg takler å gå to uker til dersom jeg må bli satt igang..

Jeg blir satt igang på grunn av høyt blodtrykk, (hadde SF på slutten av mitt forrige svangerskap), har fødsel angst etter dårlig behandling sist under og etter fødsel så de har tatt hensyn til det også nå pluss jeg sliter med andre plager som fryktelig halsbrann,bekkenløsning med brennende følelse ned beina.

Du må stå på ditt å legge der frem at du ønsker at du blir satt igang før termin pga din redsel og sånn. Håper at det ordner seg for deg. ☺

Jeg blir satt igang på grunn av høyt blodtrykk, (hadde SF på slutten av mitt forrige svangerskap), har fødsel angst etter dårlig behandling sist under og etter fødsel så de har tatt hensyn til det også nå pluss jeg sliter med andre plager som fryktelig halsbrann,bekkenløsning med brennende følelse ned beina.

Du må stå på ditt å legge der frem at du ønsker at du blir satt igang før termin pga din redsel og sånn. Håper at det ordner seg for deg. ☺

Jeg har antydninger til SF nå (uke 37) og er veldig spent på om jeg kommer dit hen at jeg må settes i gang. Hvor høyt var BT ditt for at de tok den avgjørelsen? :)

Jeg har antydninger til SF nå (uke 37) og er veldig spent på om jeg kommer dit hen at jeg må settes i gang. Hvor høyt var BT ditt for at de tok den avgjørelsen? :)

Det var 146/102 for 1 uke siden da det ble bestemt, blir spennende å se nå på kontroll hos jordmor nå om det har gått ned nå eller om det har steget mer.

Blodtrykket mitt var litt høyt i dag - 132/87, men legen var ikke bekymret siden det ikke var protein i urinen. Var visst vanlig at det ble litt høyt på slutten..? Vil bare ha lillegutt ut nå kjenner jeg! Alt sto heldigvis bra til, fint sf-mål, hodet er festet (og langt nede i bekkenet visstnok) og hjertelyden var jevn og fin :)

Blodtrykket mitt var litt høyt i dag - 132/87, men legen var ikke bekymret siden det ikke var protein i urinen. Var visst vanlig at det ble litt høyt på slutten..? Vil bare ha lillegutt ut nå kjenner jeg! Alt sto heldigvis bra til, fint sf-mål, hodet er festet (og langt nede i bekkenet visstnok) og hjertelyden var jevn og fin :)
Føde til helga du da, så er vi inne på likt :D si hei!

Samme til meg også, men håper han kommer naturlig å at jeg slipper å settes igang :o hørt det skal være mye tyngere enn når det skjer av seg selv :-)
Det kan gå fint å bli satt i gang også ;) Ofte litt mer intenst, men ingen regel - kan ta både 1 time og flere døgn enten du blir satt igang eller ikke så ikke frykt igangsetting :) Selv om jeg likevel vil våge å påstå at det beste sikkert er å føde helt naturlig og spontant av seg selv ;) :P

Ble vist ikke siste kontroll. :/ Etter kontrollen hos jordmor på tirsdag så ble jeg sendt til sykehuset pga høyt blodtrykk og proteiner i urinen. Fikk lov å dra hjem igjen etter 4 timer hvis jeg lovet å gå til legen vær dag for å sjekke blodtrykket og urin.

Mens jeg satt hos legen i dag så ringte hun sykehuset for protein har steget siden i går. Så hvis ikke den går ned i morgen, så r det inn på sykehuset igjen. Syns ikke det har vært noe annet enn bare komplikasjoner i dette svangerskapet. Heldigvis ikke lenge igjen nå.

Back
Topp