allemannseie

Rakosy

Elsker forumet
er så lei av at det forventes av meg, at alt som har om svangerskapet og kroppen min skal være så "offentlig"

alle rundt meg spør meg om de underligste spørsmål om graviditeten min..
har jeg kjent liv, er jeg treig i magen, har jeg fått rare matlyster, passer jeg på å gjøre sånn og sånn, og ikke sånn?
har jeg blødd, er jeg kvalm, har magen blitt større, merker jeg noe til hormoner og humørsvingninger, hva tror jeg det blir..

Svangersakpet for meg er privat, noe spesielt mellom meg og mannen min..
Jeg vil selv velge hva jeg forteller, så nå er det vel noen som må få seg ei skyllebøtte om dem fortsetter like ivrig..
Dem kan heller være flinke å være interresert i hverdagen til ungen, når ungen begynner gjøre mer enn å sove og drite og spise..

Snart får jeg vel kreve folk for penger om dem kommer med spørsmål jeg ikke vil svare på.. men da er det vel snart ingen som tørr å snakke med meg lenger[8D]

hehe, dette er dessverre den mørke siden av sv.skapet. Alle skal klå på magen og spørre om ALT! Litt slitsomt etterhvert...men heldigvis er vi ikke gravide lenger enn 9 mnd[8D]

Prøv heller å tenke at det er koselig at folk bryr seg. Hadde vært stusselig om ingen spurte om noe og, slik tenker hvertfall jeg. [;)]

Her har jeg bare fått de mest inngående sprøsmålene fra svigerinna og søster. Og de to deler jeg alt med, så det meste trenger de ikke spør om. Andre venner og bekjente spør som regel bare om jeg har vært mye dårlig, om vi er klare for dette og om vi skal vite hva det blir o.l. Alt det er ting som jeg svarer med glede på, for synes bare det er kjekt at de som er rundt meg viser interesse.

Er det noen av mine venner eller bekjente som stiller litt inngående sprøsmål eller som vil vite litt sånn private ting, så svarer jeg somregel. Bryr meg igrunnen ikke så mye, for dette er noe vi har ventet så lenge på, at jeg igrunnen vil dele det med alt og alle.

Jeg syns også det er bare koselig når folk spør. [:)] Men når venner av mine foreldre spør om det var planlagt siden jeg ble gravid to mnd før bryllupet blir jeg litt frustrert.. Hehe.

Prøv heller å tenke at det er koselig at folk bryr seg. Hadde vært stusselig om ingen spurte om noe og, slik tenker hvertfall jeg. [;)]

Slik tenker jeg også

Off ja !! Ikke snakk... [8D] Har ikke fått så mye mas nå så tidlig i svangerskapet enda, men det er like mye mas hver eneste gang syns nå jeg! Og spesielt helt på slutten av svangerskapet, og noen ser deg med magen og sier; "neimen !! Er du her enda??? [:D]"
Da er det like før jeg sier noe!!! For da er jeg så lei, og syns det bare er en tåpelig kommentar...[8D]

Back
Topp