Alle symptomer brått forsvunnet?

Mamma2024

Betatt av forumet
Stjerneskuddene 2024
Jeg er nå sikker på at dette ikke går veien :sad010
Har slitt med den verste kvalmen i nesten 4 uker, døgnet rundt. Puppene har vært så ømme, stikk og strekk i magen hele tiden, sliter med søvn med mindre jeg tar postafen på kvelden, masse bisarre gravid-drømmer, tisse 3-5 ganger ila natten, klarer ikke spise mat, tidlig bekkenløsning av og på, trøtt og sliten, høy puls og dårlig kondis.

Alt dette forsvant over natten for to dager siden. Helt brått, ikke engang gradvis. Jeg er nå 8+3 eller 9+3 (ifølge tul).
Absolutt alle symptomene er borte og jeg er som før jeg ble gravid. Sover tilogmed godt hele natten, uforstyrret, uten kvalme og uten å måtte tisse. Uten å vri meg i sengen i timesvis. Uten å drømme. Puppene er helt fine. Vanlig sulten som før og normal energi igjen. Normal puls. Går bare rundt og venter på at blødningen skal komme nå.

Trenger å høre deres erfaringer, er det slik det er å miste?
Bestilte privat ultralyd men den er ikke før på tirsdag.
 
Jeg ble selv urolig forrige uke, da symptomene avtok. Leste så at mange opplever dette nettopp rundt uke 8/9 fordi morkaken gradvis tar over og påkjenningen fra hcgproduksjonen dermed ikke blir like stor. Men godt å høre at du har bestilt ul, for det er jo ingen annen måte å finne ut av det på enn å faktisk sjekke. Krysser fingrene for deg ❤️
 
For min del så var det slik de gangene jeg mistet men du har kommet såpass langt så det kan jo være at morkaken tar over jobben også.
Håper for deg, tvi tvi!
 
Ofte så merker man at symptomer avtar når hcg synker. Tidlig i svangerskapet betyr det ofte en begynnende spontanabort. Meeeen nå skal hcg uansett synke. Så avtagende symptomer kan nå like gjerne være ett tegn på ett helt normalt svangerskap som en spontanabort. Så prøv å nyt at du ikke har så mye plager akkurat nå :Heartred
 
Jeg ble også urolig da symptomene nesten forsvant i uke 8/9, så bestilte meg en privat UL som jeg hadde for 6 dager siden, da var jeg 9+6, alt var i orden og jordmor sa det var helt normalt at symptomene ble mindre i denne perioden. Da jeg mistet i MA, i fjor, hadde jeg kramper hele natta, våkna me brunlig utflod og mista alle symptomene, var en annen følelse, og var da 6+5 ca.
 
Jeg leser også masse om at morkaken tar over rundt denne tiden og at flere opplever mindre symptomer i uke 9, men fysøren det er fælt å ikke vite :( tirsdagen kan ikke komme fort nok.
Min søster mistet også i uke 9, da hadde spiren sluttet å utvikle seg i uke 7.


Jeg ble også urolig da symptomene nesten forsvant i uke 8/9, så bestilte meg en privat UL som jeg hadde for 6 dager siden, da var jeg 9+6, alt var i orden og jordmor sa det var helt normalt at symptomene ble mindre i denne perioden. Da jeg mistet i MA, i fjor, hadde jeg kramper hele natta, våkna me brunlig utflod og mista alle symptomene, var en annen følelse, og var da 6+5 ca.
Jeg hadde mye vondt i magen dagen før symptomene forsvant, og utflod var også litt mer brunaktig enn vanlig. Ja, nei… bare å forberede seg på det verste. Vi er midt i en flytteprosess og jeg har anstrengt meg langt mer enn jeg bør siste tiden. Kanskje det kan ha forårsaket noe.
 
Jeg er nå sikker på at dette ikke går veien :sad010
Har slitt med den verste kvalmen i nesten 4 uker, døgnet rundt. Puppene har vært så ømme, stikk og strekk i magen hele tiden, sliter med søvn med mindre jeg tar postafen på kvelden, masse bisarre gravid-drømmer, tisse 3-5 ganger ila natten, klarer ikke spise mat, tidlig bekkenløsning av og på, trøtt og sliten, høy puls og dårlig kondis.

Alt dette forsvant over natten for to dager siden. Helt brått, ikke engang gradvis. Jeg er nå 8+3 eller 9+3 (ifølge tul).
Absolutt alle symptomene er borte og jeg er som før jeg ble gravid. Sover tilogmed godt hele natten, uforstyrret, uten kvalme og uten å måtte tisse. Uten å vri meg i sengen i timesvis. Uten å drømme. Puppene er helt fine. Vanlig sulten som før og normal energi igjen. Normal puls. Går bare rundt og venter på at blødningen skal komme nå.

Trenger å høre deres erfaringer, er det slik det er å miste?
Bestilte privat ultralyd men den er ikke før på tirsdag.
Jeg hadde masse symptomer før uke 8, var mye kvalm og kastet opp, men plutselig forsvant det helt for en helg hvor jeg levde helt normalt lørdag og søndag. Mandag kom symptomene tilbake, og jeg har fremdeles symptomer nå, tror jeg er rundt uke 10+5. Håper på at alt er bra med deg og din lille :Heartred
 
12+4 her, kjenne på få symptom.
Hatt det sånn nåken veke..
Litt stikninga i livmora av og til. Får se på otul på tirsdag. Kjenne livmora har vokst opp, så tar det som et godt tegn :)
 
Jeg leser også masse om at morkaken tar over rundt denne tiden og at flere opplever mindre symptomer i uke 9, men fysøren det er fælt å ikke vite :( tirsdagen kan ikke komme fort nok.
Min søster mistet også i uke 9, da hadde spiren sluttet å utvikle seg i uke 7.



Jeg hadde mye vondt i magen dagen før symptomene forsvant, og utflod var også litt mer brunaktig enn vanlig. Ja, nei… bare å forberede seg på det verste. Vi er midt i en flytteprosess og jeg har anstrengt meg langt mer enn jeg bør siste tiden. Kanskje det kan ha forårsaket noe.
Det trenger jo ikke være noe galt. Jeg spurte klinikken hvor jeg har blitt fulgt opp, om det var farlig å bære tunge esker i forbindelse med flytting når jeg så vidt var noen uker på vei, de forklarte at kroppen beskytter godt, så det var ingen problem i begynnelsen av et svangerskap.
 
Jeg hadde masse symptomer før uke 8, var mye kvalm og kastet opp, men plutselig forsvant det helt for en helg hvor jeg levde helt normalt lørdag og søndag. Mandag kom symptomene tilbake, og jeg har fremdeles symptomer nå, tror jeg er rundt uke 10+5. Håper på at alt er bra med deg og din lille :Heartred
Åh huff, sånne kommentarer er gull for meg nå! Tusen takk for at du deler :Heartred ser at flere opplever og har opplevd lignende og at det som regel går bra. Nå blir jobben min å prøve å tenke positivt og roe ned nervevraket.
 
12+4 her, kjenne på få symptom.
Hatt det sånn nåken veke..
Litt stikninga i livmora av og til. Får se på otul på tirsdag. Kjenne livmora har vokst opp, så tar det som et godt tegn :)
Jeg håper at den ultralyden bringer deg masse glede, at alt er bra der inne :smiley-angelic001:Heartred oppdatert gjerne her!
 
Har avtatt ganske brått her også, med unntak av at jeg er kronisk trøtt og at det stikker litt her og der i livmor. Er 12+2 nå så velger å tro at dette er gangen i svangerskapet, men kjenner det er kjipt å ikke vite når nesten alle symptomene forsvant nærmest over natta:meh:
 
Jeg har mistet symptomer mange ganger. Men har fått beskjed fra gynekolog at det er veldig vanlig. Så lenge det ikke er feber eller smerte. Blødninger. Så skal man bare forholde seg rolig. Tegnene dukker opp i ny og ne. Jeg sover godt om natta. Ingen tissing. Jeg snart uke 12.
 
Jeg er nå sikker på at dette ikke går veien :sad010
Har slitt med den verste kvalmen i nesten 4 uker, døgnet rundt. Puppene har vært så ømme, stikk og strekk i magen hele tiden, sliter med søvn med mindre jeg tar postafen på kvelden, masse bisarre gravid-drømmer, tisse 3-5 ganger ila natten, klarer ikke spise mat, tidlig bekkenløsning av og på, trøtt og sliten, høy puls og dårlig kondis.

Alt dette forsvant over natten for to dager siden. Helt brått, ikke engang gradvis. Jeg er nå 8+3 eller 9+3 (ifølge tul).
Absolutt alle symptomene er borte og jeg er som før jeg ble gravid. Sover tilogmed godt hele natten, uforstyrret, uten kvalme og uten å måtte tisse. Uten å vri meg i sengen i timesvis. Uten å drømme. Puppene er helt fine. Vanlig sulten som før og normal energi igjen. Normal puls. Går bare rundt og venter på at blødningen skal komme nå.

Trenger å høre deres erfaringer, er det slik det er å miste?
Bestilte privat ultralyd men den er ikke før på tirsdag.
Huff, jeg skjønner veldig godt at du bekymrer deg :Heartred
Har opplevd både ma og sa så skal kort fortelle mine erfaringer:
Med MA-en hadde jeg symptomer, om en svake, omtrent helt fram til kroppen såvidt begynte å ordne opp selv. Fosteret sluttet å utvikle seg rundt uke 5 trodde de og jeg fikk kramper 12+0.
Med SA-en opplevde jeg svake mensmurringer og litt brun utflod som gikk over i frisk blødning i løpet av tre dager. I denne tiden ble symptomene stadig svakere. De var borte den dagen jeg begynte å blø.

Håper dette hjelper, om en bare bittebittelitt:Heartred

Eta: så du var bekymret siden dere er midt i en flytteprosess. Det var vi og da jeg gikk gravid med EM. Jeg bar flyttelass og kjørte alene med rykende ferskt sertifikat til nye huset vårt 7+uker på vei. Fikk positiv test to dager før oppkjøring og bilkjøp:p Masse stress og påkjenninger, men gikk bra og gutten er nå 2 år og 4 mnd :love017
 
Last edited:
Dere er så gode her inne, herlighet! :Heartred Tusen takk for at du delte, @GardsHulder. Lei meg for at du mistet to ganger, det må ha vært så vondt det! Kan ikke tenke meg hvordan det ville vært å få en sånn beskjed på ultralyd.
Klem til deg!

Her gikk det såå bra i dag! Det lå et 2,3cm lite gull der inne med et friskt hjerte og aktive armer :Heartred:Heartred:Heartred og gjett hva? På veien hjem måtte jeg stoppe bilen og finne frem en spypose :laughing002 måtte le litt for meg selv.
Dere hadde helt rett!
 
Back
Topp