Alle som har vært sprayere se hit!!

babytutta

Forumet er livet
ja lurer på alt mulig....[:D]

hvor lenge gikk dere på spray?
hvor lang tid tok det å få mensen?
og hvor "mye" mensen fikk dere?
gav dere sykehuset noe beskjed om mensen?
noen som ikke har fått fremkalt mens av sprayen?
og hva gjorde dere evt da?
hvilke bivirkninger hadde dere?
og når fikk dere bivirkninger, om dere hadde?
når på døgnet spraya dere, og huska dere det hver gang?

det var alt i første omgang[:D][:D]

Jeg gikk 31 dager på nesespray..
Jeg fikk mensen på 9 spraydag...jeg fikk en vanlig mens, jeg skulle ringe inn mensen på sykehuset for da kunne de regne ut når jeg skulle begynne på hormonsprøyten...
Jeg kan ikke huske noen spesielle bivirkninger, jeg er vist ikke en person som lett får bivirkninger av medisiner..men jeg husker jeg ble sår i det ene neseboret og jeg blødde neseblod hver gang jeg snøt nesen..dette skjedde veldig sent i spray perioden.
Jeg skulle spraye en sprut i hvert nesebor kl 08 og kl 20 hver dag..jeg la inn alarm på tlf min så jeg skulle huske det og jeg hadde med meg sprayen over alt..kan ikke komme på at jeg glemte den noen gang nei..[:)]

ja lurer på alt mulig....[:D]

hvor lenge gikk dere på spray?            tja var vel 4 uker
hvor lang tid tok det å få mensen?       jeg fikk det vel på vanlige dagen ca 8 dager etter start
og hvor "mye" mensen fikk dere? tror jeg fikk ca like mye som vanlig eller litt mere
gav dere sykehuset noe beskjed om mensen? nei, skulle kun ringe hvis den ikke kom innen sprøytestart
hvilke bivirkninger hadde dere? vondt i hodet, hetetokter,ømme pupper
og når fikk dere bivirkninger, om dere hadde? ømme puppene kom først ganske kjapt egentlig, så kom de andre like etter
jeg sprayet kl 08 og 20,husker hver gang, hadde alarm på mobil

det var alt i første omgang[:D][:D]

dytter..vi er nå  jammen flere her[:D]

ORGINAL: babytutta

hvor lenge gikk dere på spray?
hvor lang tid tok det å få mensen?
og hvor "mye" mensen fikk dere?
gav dere sykehuset noe beskjed om mensen?
hvilke bivirkninger hadde dere?
og når fikk dere bivirkninger, om dere hadde?

Jeg brukte spray i 14 dager før jeg startet med Puregon.

Mensen[&:]vel jeg fikk ikke mensen før første dag med Purgeon, snakk om forsinket mens det vil si 1. mensdag når jeg begynte med halv dose spray, hadde 18 dager etter eggløsninga mi før mens, det hvet jeg pga temping og eggløsningtester[8|] Da ble jeg stressa da, ringte Porsgrunn et par ganger.

Mensen var vanlig 5 dager men mye kraftiger enn vanlig, det holdt ikke med vanlig bruk av normal pluss i bind da, byttet hver 2. time første dagen[:'(] Dersom jeg ikke hadde fått mensen den dagen så hadde det blitt flere dager på nedregulering.

Bivirkninger:Allergisk reaksjon på nesesprayen har hovna opp i øynene 4 ganger hitil (første gang en time etter siste dose nesespray dag 2), ringte Porsgrunn og var hos fastlege. Ellers nyse anfall og snørrete hele tiden og det var noe neseblod også[8|]Ellers har jeg migrene tror ikke medisinene gjør den verre, men jeg fikk ikke lov til å ta migrene tabletter det betyr 3 dager istedenfor en dag i strekk, har hitill hatt 10 dager med migrene og andre dager som har vært svakere migrene anfall, nesten vondt i hodet hver dag. Spying på jobb, gått hjem ellers 2 hele fraværsdager, de to siste helgene har det bare vært migrene på meg.  Bortsett fra det så har jeg vært sunn og frisk[:-]Men av dette så blir man trøtt.

Sprayer kl 8 om morgen om kveld, 4 doser pr. dag under nesdreguleringen og 2 doser under stimingen, andvert nesebor morgen og kveld. Har tatt noen ekstra doser pga at jeg nyser, det er veldig vanselig å ikke nyse før det har gått en halv time[:'(] Huska srayinga hver gang,bortsatt fra en kveld så tok jeg den 1,5 time forsent, glemte tiden, etter dette var alltid alarmen på mobilen på om kvelden, snart på tide med kveldssprayingen min nå.

Jeg kan ikke svare på alt da, har sprayet to ganger... Skal spraye 8-16-24, og har alarm på telefonen for ikke å glemme det...
Det forventes visstnok ikke blødning når jeg går på spray, sikkert på grunn av primolutt-N, men jeg fikk ikke blødning av de da, så hvem vet...
Ingen bivirkninger så langt...

Hmmm etter aa ha lest alt dette, saa vet jeg ikke om jeg gleder meg til aa sette igang lengre....[&:] Men kanskje er det annerledes med sproyter?? Ikke vet jeg...

ORIGINAL: ElinR

ORIGINAL: ~ Babysyk ~

Skal love dere at det ikke er noe å grue seg til [:D] Je grua meg veldig, men alt gikk fint og det var alt verdt det [:)]

Er så redd jeg skal sette sprøytene feil jeg liksom..........har bruksanvisn som jeg har lest i men likevel...gru gru...

Tror det skal godt gjøres å sette disse sprøytene feil, så lenge du setter de i mage skinnet. Stikk på omeråder under navlen på hvilken som helst side så går det så fint atte..[:D] Jeg er ikke så høy i hatten når jeg skal sette sprøyter, men dette gikk over all forventning super bra...[:D]

ORIGINAL: Sess1976

ORIGINAL: ~ Babysyk ~

Skal love dere at det ikke er noe å grue seg til [:D] Je grua meg veldig, men alt gikk fint og det var alt verdt det [:)]

Er så redd jeg skal sette sprøytene feil jeg liksom..........har bruksanvisn som jeg har lest i men likevel...gru gru...

Tror det skal godt gjøres å sette disse sprøytene feil, så lenge du setter de i mage skinnet. Stikk på omeråder under navlen på hvilken som helst side så går det så fint atte..[:D] Jeg er ikke så høy i hatten når jeg skal sette sprøyter, men dette gikk over all forventning super bra...[:D]

d går forhåpentligvis bedre enn jeg trur [:)][:)]

Jepp, gjør som regel det har jeg funnet ut...[:D] Lykke til uansett...

Back
Topp