alle som har erfaring med visdomstenner SE HER

målebånd

Flørter med forumet
Jeg har oppdaget en liten kul  når jeg kjenner på utsiden av kinnet. Kulen ligger på linje med kjeven og den er liten . jeg har ikke slått meg..  Jeg har hodepine og tannverk.Men virker som om det er mer i tannkjøttet og mindre i tennene verken ligger. Det rare er at verken ligger midt på kjevebenet ikke  helt bak der som tennene kommer ut. Kan det være visdomstann på vei??

Kan være det ja..mine kom aldri helt ut så det var perioder hvor det var kjempe vondt i hele ansiktet og jeg kunne såvidt åpne munnen.. Kom deg til tannlegen og sjekk/fjern de

hmh.. jeg har alle 4 visdomstennene, og har aldri merket mer til dem enn at det klødde akkurat idet de brøt igjennom tannkjøttet...
Burde vel være verdt å sjekke opp i om det ikke gir seg etterhvert?

Jeg fikk betennelse i min visdoms tann. Det som skjedde var at tannen vokste aldri skikkelig opp og tannkjøttet som lå over tannen ble betent. Det var grusomt vondt, å du kan ikke trekke tannen så lenge du har betennelse. Jeg var hoven i ansiktet og helt ned til halsen og måtte få pencilin kur for å roe betennelsen. Heldigvis kom tannen opp etterhvert :)

Men det er veeldig vondt, så gå til tannlegen å få pencilin så fort du kan før det blir skikkelig gale. 

God bedring :)

jeg har egentlig alltid trudd jeg har hatt ørebetennelse eller halsbetennelse i de periodene det har gjort veldig vondt... mine kommer forøvrig ikke opp på rekke med resten av tennerne, jeg har operert ut en og trekt to, har en igjen og den vokser rett inn i kinnet... ikke godt!

Godt mulig dette er visdomsjekslene ja:)
Jeg hadde vondt av og på 1-2 år før de brøt ut:/

ja mulig det? Hadde feber av og på da de kom og vondt. Nå 10 år etter er de like fine,

Men vond kul, vondt og feber da de kom :/

Det er bare 2 visdomstenner som har kommet opp til meg.. De 2 andre må jeg fjerne for de vokser i mot mine andre tenner.. Altså horisontalt og nedover.. 

Jeg ikke plass til visdomstennene, noe som førte til betent tannkjøtt, fordi de aldri klarte å presse seg fram. Da hadde jeg det på den måten du beskriver. Måtte operere vekk til slutt. 

Back
Topp