Alle sier man skal kjenne gjevnlig med spark???

Vimso84

Glad i forumet
Hei :-) er i uke 31 nå å jeg hadde ein dag er sist uke der jeg ikke kjente noe spark, vart sefølgelig redd å kontakter kvinne klinikken der eg fikk komme inn til sparke test å ultralyd :-) alt var bra med jento vår :-)

Men spørsmåle mitt er: alle sier at man skal kjenne gjevnlig med spark hver dag, men hva menes med det?? Er det hver time eller hver dag åssen er det egentlig?? Her er det fult i liv i perioder av døgne å så sover hun resten :-) :-) håper noen kan komme med eit svar ;-) :-)

Det er nok veldig forskjellig fra baby til baby. Det jeg har lest er at babyen ikke skal avvike fra sitt faste sparkemønster, dvs. Bruker babyen å være veldig aktiv en periode på dagen, så er det på denne tiden at du skal forvente å kjenne noe.

Det er du som kjenner babyen din best - stol på magefølelsen din :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Er i uke 32 - og har vel siden uke 28 kjent "ubestemt" sparking - er dager jeg er veldig beskymret. Men har merket at ungen sparker litt ut i fra hvordan formen min er...

Samtidig tror jeg det spørs veldig hvordan den ligger, noen dager kan jeg svette av at hu sparker andre dager kjenner jeg henne såvidt. Pluss at noen dager har jeg mer kynnere og da kjennes det også helt annerledes.

Blir jeg veldig beskymret pleier jeg å dytte litt på magen, plage henne litt - bare for at jeg skal få litt ro inni meg, ellers så er kald saft/juice noe som gjør at hu reagerer.

Det sies at ungen skal sparke 10 ganger i løpet av 2 timer (altså den tiden hu pleier å være aktiv)

Som oftes kjenne man også mer spark når man legger seg til siden :)

Her går det nesten i ett gjennom dagen. De dagene jeg er veldig aktiv på dagen er han roligere men desto mer aktiv om natta. Er i uke 32 nå og det har vært mye aktivitet de siste 10-12 ukene.

Ja det er sååå mye forskjellige greier hehe, ja når eg legger med ned å skal slappe av da er hun der med ein gang hehe blir greit når hun kommer ut å både jeg å han kan ha ansvare for hun hehe slipper jeg å ha alt på meg :-) :-)

Blir nesten misunnelig å høre at dere kjenner så mye sparking - det er trossalt beroligende når man kjenner liv der.

Jeg er jo ofte beskymret for at jeg ikke kjenner noe. Kjenner jeg gleder meg veldig til at hu kommer ut. Syns det er slitsomt å gå å føle selg beskymret og urolig ofte.

Jenteungen min er jo så sjenert at til og med pappaen ikke har fått kjent sparken enda :s

Pappaen til min prinsesse har bare kjent det ein gang hehe så hun er sjenert ;) kjenner du lite spark du da??

Lillegutt i magen min har også faste tider han er våken på :p merklig det der, ser hele magen buler ut alle veier når han turner inni der. Her om dagen kunne jeg nesten ta tak i foten hans :p nesten litt vemmelig :p

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Pappaen til min prinsesse har bare kjent det ein gang hehe så hun er sjenert ;) kjenner du lite spark du da??
Det er veldig opp og ned - har vel merka mindre spark eller at sparkene ikke er så kraftige som tidligere - årsaken er jo at hu snudde hode ned ganske tidlig, allerede i uke 27/28 - og det er jo mindre plass i magen nå.

Men jeg merker jo at det er mer sparking noen dager enn andre dager - som igjen har mye å si om hu ligger med ryggen til eller ikke og hvordan jeg har hatt det den dagen.

Sliter jo med bekkene og det påvirker jo søvnen. Hu har pleid å sparke mye om nettene - men i det siste har jeg byttet stilling fordi jeg får vondt i rygg og underlivet - så da kjenner jeg ikke sparkene så ofte heler.

Prinsessa mi er ei lite b menneske :p

Lillegutt i magen min har også faste tider han er våken på :p merklig det der, ser hele magen buler ut alle veier når han turner inni der. Her om dagen kunne jeg nesten ta tak i foten hans :p nesten litt vemmelig :p

Har hørt at ungen lager seg faste sove rutiner - men jeg syns min jente lever sin lille verden - hu er mer aktiv på kvelden/natten - men noen ganger kan du sparke masse på dagen. Jeg greier liksom ikke å finne ut faste tider. Kanskje hu er som sin far og er ganske spontan - kan liksom bytte på døgnrytmen på 1,2,3 :p

Det er veldig opp og ned - har vel merka mindre spark eller at sparkene ikke er så kraftige som tidligere - årsaken er jo at hu snudde hode ned ganske tidlig, allerede i uke 27/28 - og det er jo mindre plass i magen nå.

Men jeg merker jo at det er mer sparking noen dager enn andre dager - som igjen har mye å si om hu ligger med ryggen til eller ikke og hvordan jeg har hatt det den dagen.

Sliter jo med bekkene og det påvirker jo søvnen. Hu har pleid å sparke mye om nettene - men i det siste har jeg byttet stilling fordi jeg får vondt i rygg og underlivet - så da kjenner jeg ikke sparkene så ofte heler.

Prinsessa mi er ei lite b menneske :p

Når du sier hun snudde seg ganske tidlig hva mener du da?? At hun festet seg eller bare det at hun rett å slett snudde seg ned å ikke har snudd på seg igjen?? Ho mi snur seg hele tiden plutselig ligger hun på tvers å så ligger hun på langs å så har hun snudd seg opp ned hehe hun jobber fælt kan man si ;-)

Sliter med bekkene jeg også veit du, er ikke lett å finne ein bra ligge stilling, har mest lyst å sove på rygg meeeeen det for jeg ikke lov til ;-) å pute mellom beina det er bare tull det funket ikke på meg :-P så her blir det å bytte fra side til side hele natten hehe ;) hvordan synes du det er best å ligge?? Ho er mest aktiv når jeg legger meg i sengen å på siden da føles det som hun går på madrasser vist du forstår?? Hehe :-)

Har hørt at ungen lager seg faste sove rutiner - men jeg syns min jente lever sin lille verden - hu er mer aktiv på kvelden/natten - men noen ganger kan du sparke masse på dagen. Jeg greier liksom ikke å finne ut faste tider. Kanskje hu er som sin far og er ganske spontan - kan liksom bytte på døgnrytmen på 1,2,3 :p

Det samme kunne jeg også å det var veeeeeldig spesielt hehe da tenkte jeg med meg selv at nåååå lille venn må du roe deg før du kommer ut gjennom magen min hehe :-) plutselig får hun noen kikk inn i der å hele hun jobber noe grusom med å flytte på alt føles det som ;-)

Når du sier hun snudde seg ganske tidlig hva mener du da?? At hun festet seg eller bare det at hun rett å slett snudde seg ned å ikke har snudd på seg igjen?? Ho mi snur seg hele tiden plutselig ligger hun på tvers å så ligger hun på langs å så har hun snudd seg opp ned hehe hun jobber fælt kan man si ;-)

Sliter med bekkene jeg også veit du, er ikke lett å finne ein bra ligge stilling, har mest lyst å sove på rygg meeeeen det for jeg ikke lov til ;-) å pute mellom beina det er bare tull det funket ikke på meg :-P så her blir det å bytte fra side til side hele natten hehe ;) hvordan synes du det er best å ligge?? Ho er mest aktiv når jeg legger meg i sengen å på siden da føles det som hun går på madrasser vist du forstår?? Hehe :-)
Med å snu seg, mener jeg at hodet har snudd ned :)

Er usikker om hu har festet seg eller hva, men forrige uke da jeg var hos legen så sa legen at hu lå godt nede nå...

Har jo hørt at ungen kan snu seg hele tiden frem til fødsel. Men min har ligget nede en stund nå :)

Sparkene kjennes godt på høyre side eller mot ribbeina, kjenner også litt svakere bevegelse nede hvor hånda/ hodet er :)

Jeg sover også mye på begge sidene - men noen ganger sover jeg på ryggen - det jo ikke anbefalt, men ned vond rygg så er det den stillingen som hjelper men samtidig ubehagelig - hvor jeg føler pusten blir tung og magen kjennes rart...

Sove stillingen skal ikke være enkel plutselig. Pute mellom beina hjelper heler ikke på meg :( men har lest om en type amme pute som er anbefalt av jordmor, som skal være bra for gravide med bekkenløsning. Vurderer veldig å kjøpe den, blir jo å slå to fluer i en smekk, selv om den er litt dyr...

Men man er jo ikke ferdig med bekken plager etter fødsel heler - så kanskje den kan være til god hjelp :)

Hei :) er i uke 31 nå å jeg hadde ein dag er sist uke der jeg ikke kjente noe spark, vart sefølgelig redd å kontakter kvinne klinikken der eg fikk komme inn til sparke test å ultralyd :) alt var bra med jento vår :)

Men spørsmåle mitt er: alle sier at man skal kjenne gjevnlig med spark hver dag, men hva menes med det?? Er det hver time eller hver dag åssen er det egentlig?? Her er det fult i liv i perioder av døgne å så sover hun resten :) :) håper noen kan komme med eit svar ;-) :)
Det er det samme her, fullt liv i perioder av døgnet, ellers virker det som om han sover resten av tiden. Tror dette er veldig individuelt og jeg bekymrer meg derfor ikke for det.

Det er det samme her, fullt liv i perioder av døgnet, ellers virker det som om han sover resten av tiden. Tror dette er veldig individuelt og jeg bekymrer meg derfor ikke for det.

Det er vel ikke sånn at jeg er bekymrer meg men lurer bare på hva andre opplever å det :-)

Her er det også veldig varierende med spark og bevegelse. Men pleier å komme med noen solide spark når jeg begynner å bli bekymret.. Ellers syns jeg en ekstra dyne fungerer bedre å krølle seg rundt enn en pute mellom beina. Det fikk jeg bare vondt i ryggen av..

Her er det også veldig varierende med spark og bevegelse. Men pleier å komme med noen solide spark når jeg begynner å bli bekymret.. Ellers syns jeg en ekstra dyne fungerer bedre å krølle seg rundt enn en pute mellom beina. Det fikk jeg bare vondt i ryggen av..

Hvor langt er du på vei da?? Å har du plager med bekkene? Dyne hørte jo egentlig ganske lurt ut :-) i dag har hun hat ein rolig dag men det er ikke så rart etter dagen i går da hun var veeeeldig aktiv hehe det er litt rart at di allerede nå styrer livene våres med så mye styr hehe ;-)

Er 33+4 i dag. Har ingen plager med bekkenet eller ryggen, men er digg å ha noe å hvile magen på, da den vanlige sovesillingen på siden/magen ikke fungererr så godt lengre :p Jepp, rart alt en skal bekymre seg for før de en gang har komt ut, og tror ikke det blir noe bedre etterpå :p

Er 33+4 i dag. Har ingen plager med bekkenet eller ryggen, men er digg å ha noe å hvile magen på, da den vanlige sovesillingen på siden/magen ikke fungererr så godt lengre :p Jepp, rart alt en skal bekymre seg for før de en gang har komt ut, og tror ikke det blir noe bedre etterpå :p

Hva bruker du å hvile magen på da?? Merker det å ligge på siden ikke er så godt lengre da jeg får vondt i hoftene mine hehe!! Ja blir nok mer å tenke på når di kommer ut :-)

Back
Topp